سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم آمادگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مقابله با پیک بعدی کرونا

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هر چه سریعتر بیمارستان‌ها را برای پیک بعدی کرونا تجهیز کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه ستاد مقابله با کرونا، گفت: شهرستان‌های دنا و بهمئی در وضعیت آبی کرونایی، بویراحمد و کهگیلویه نارنجی و مابقی شهرستان‌ها زرد هستند.
 
احمد زاده افزود: وضعیت نارنجی در شهرستان‌ها شکننده است و باید این موضوع جدی گرفته شود.

او با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کشور است که در رعایت فاصله گذاری عملکرد ضعیفی داشته است، ادامه داد: با توجه به اینکه مراسم جشن آغاز می‌شود لازم است که رعایت فاصله گذاری جدی‌تر گرفته شود.
 
احمد زاده از کسبه خواست تا هرچه سریع تر واکسینه شوند و در صورتیکه واکسینه نشوند از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.
 
او با اشاره به اینکه کارمندان نیز ملزم به واکسن‌زدن هستند افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید بستر و دسترسی برای واکسینه شدن و تنوع واکسن را برای مراجعه کننده‌ها راحت‌تر کند.
 
استاندار ادامه داد: کاروان‌های سیاحتی و زیارتی باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در غیر این صورت راهداری و پلیس راه نباید به آن‌ها اجازه تردد دهند.
 
او از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواست تا تجهیزات و بیمارستان‌ها را برای پیک بعدی کرونا آمادگی لازم را داشته باشند تا مردم با مشکل روبرو نشود.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار در این جلسه گفته: مسئله اکسیژن و دارو باید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان پیگیری شود تا در زمان سختی‌ها دچار مشکل نشویم.

یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این جلسه گفت: تاکنون ۷۴ درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد و ۵۴ درصد دانش‌آموزان کشور واکسینه شدند.
 
یزدان پناه با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در استان کم شده است، گفت: همه باید برای پیشگیری و مقابله از ویروس کرونا هرچه سریع تر واکسینه شوند.
 
او در خصوص اورژانس هوایی استان نیز گفت: بالگرد اورژانس برای تعمیر فرستاده شده بود که هفته آینده تحویل داده می‌شود.
 
بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه گفت: در هفته گذشته هزار و ۹۹۶ بازدید از صنوف انجام شده که ۷۸ واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی و ۱۲ واحد پلمب شدند.
 
زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه از ۶۹ هزار تن دانش‌آموز بیش از ۵۳ هزار تن آن‌ها واکسینه شدند، گفت: ۹۸ درصد فرهنگیان دز اول و ۸۳ درصد آن‌ها دز دوم واکسن را دریافت کردند.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.