فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: طرح محرومیت‌زدایی خانه مشارکت "مردم در سلامت" در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، با هدف استفاده از ظرفیت خانه مشارکت مردم در سلامت  برای تسریع  در روند واکسیناسیون و نیز اجرای طرح محرومیت‌زدایی در روستاها نشستی در فرمانداری دهدشت برگزار شد.
 
دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان کهگیلویه در این نشست از اجرای طرح محرومیت‌زدایی خانه مشارکت مردم در این شهرستان خبر داد و گفت: روستای دم مهد در بخش مرکزی کهگیلویه به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی خانه مشارکت مردم در سلامت انتخاب شد.
 
کریمی نژاد استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های خودجوش در خدمات‌ رسانی برای اجرای چنین طرح هایی را موثر دانست و افزود: با توحه به انتخاب روستای دم مهد به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی خانه مشارکت مردم در سلامت در این روستا خدمات متنوع ارائه می دهد و مردم نیز در این اجرای این طرح سهیم هستند.
 
الهه شکیبایی رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه هدف خانه مشارکت مردم در سلامت  را آگاه‌سازی والدین و تشویق دانش‌آموزان به واکسیناسیون دانست و گفت: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان روستایی با همکاری آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و دهیاری‌ها اجرا می‌شود.
 
شکیبایی افزود: اردوی جهادی قرارگاه شهید سلیمانی به همراه کارگروه‌های تخصصی در روستای پایلوت خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی ، اجتماعی و حمایتی ارائه می دهند.
 
او مهمترین محور فعالیت اردوهای جهادی قرارگاه شهید سلیمانی را ارائه  آموزش در زمینه بهداشت سلامت روح و روان و مشاوره اعلام و اضافه کرد: استعدادیابی در روستاهای محروم و معرفی برای حمایت، استرس‌زدایی از کرونا، واکسیناسیون، مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام و توانمندسازی خانواده‌های مددجو را از دیگر اهداف خانه مشارکت مردم در سلامت  است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.