سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکزیک و آمریکا برای مذاکرات امنیتی آماده می‌شوند

رئیس جمهور مکزیک و وزیر امور خارجه آمریکا درباره مشکلات مهاجران و قاچاق مواد مخدر با یکدیگر دیدار و گفتگو می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری آسوشیتد پرس، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک  قرار است امروز (جمعه) در مکزیکو سیتی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی و مریک گارلند دادستان کل این کشور دیدار کند.

 رئیس جمهور مکزیک، روز پنجشنبه اعلام کرد که دولتش در جریان دیدار‌های امنیتی سطح بالا، به فشار بر دولت بایدن مبنی بر افزایش سرمایه گذاری در کشور‌های فقیر ادامه خواهد داد.

ماه هاست لوپز اوبرادور از هر فرصتی برای فشار آوردن به آمریکا برای رسیدگی به علل اصلی مهاجرت استفاده کرده است. موضوعی که بار‌ها از طرف مقامات دولت بایدن به عنوان اولویت اساسی یاد شده بود.

در کنار بررسی مشکلات مهاجران، مباحثی دیگری نیز در این دیدار‌ها عنوان خواهد شد. مبارزه با قاچاق مواد مخدر، به اشتراک گذاری اطلاعات نظامی، اصلاح قوه قضائیه و سازمان‌های اجرای قانون از جمله مباحث این گفتگو‌ها خواهد بود.

اوبرادو بیان کرد: مشکل مهاجرت باید با ایجاد فرصت‌هایی برای کار و رفاه در مکان‌هایی که مهاجران از آنجا می‌آیند، حل شود. مهاجران قبل از ترک شهر‌ها و خانواده‌های خود باید بتوانند کار کنند. تمرکز ما بر حل این موضوع است.

ماه گذشته، توجه به ۱۵ هزار مهاجر اهل هائیتی که در کنار مرز مکزیک و تگزاس اردو زده بودند، جلب شد. یک هفته طول کشید تا مقامات آمریکایی همه آن‌ها را منتقل کنند. حدود نیمی از آن‌ها به هائیتی برگردانده شدند. مکزیک نیز روز چهارشنبه ۱۲۹ هائیتی را به کشورشان بازگرداند.

دو طرف همچنین به احتمال زیاد در مورد چگونگی پیروی دولت آمریکا از حکم دیوان عالی برای برقراری مجدد سیاست جنجالی دوران ترامپ که باعث شد پناهجویان در پرونده‌های خود در مکزیک منتظر بمانند، بحث خواهند کرد. بر اساس پروتکل‌های موسوم به حمایت از مهاجران، ده‌ها هزار پناهجو در شهر‌های مرزی مکزیک منتظر پیشرفت پرونده خود بودند. بایدن لغو این سیاست را به عنوان یکی از اولین دستورالعمل‌های تجاری خود پس از روی کار آمدن عنوان کرده بود.

بلینکن نیز در سفر چهارشنبه خود به پاریس تاکید کرد که دیدار‌های مکزیک طیف وسیعی از مسائل را پوشش می‌دهد. وی گفت: ما یک دستور کار بسیار گسترده داریم. شواهد نشان دهنده این است که با وجود مشکل مهاجران که رسانه‌ای شد، روابط واشنگتن و مکزیکوسیتی فوق العاده گسترده و ریشه دار است.

مذاکرات امنیتی تنها چند هفته پس از دیدار هیئت‌های دو کشور در واشنگتن برای گفتگو درباره موضوعات اقتصادی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.