سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطار جهاد کشاورزی تربت جام به جالیزکاران

مدیرجهادکشاورزی تربت جام گفت : کشاورزان جالیز کار نسبت به جمع آوری بقایای مالچ پلاستیکی از مزارع جالیز اقدام کنند و در صورت تعلل به مراجع قضایی معرفی می شوند.

علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: مالچ پلاستیکی معمولا در کشت محصولات جالیزی استفاده می شود.صرفه جویی در میزان مصرف آب و بالا بردن راندمان آبیاری و جوانه زنی سریع ورشد سریع محصول به دلیل بالا بودن دمای خاک زیر پلاستیک و کنترل علفهای هرز از مزایای کشت زیر پلاستیک است.

او به معایب جمع آوری نکردن بقایای مالچ پلاستیکی از مزارع اشاره کرد و  افزود: آلوده شدن زمین و گیاهان باقی مانده بعد از برداشت با سموم و تلفات دامی در صورت چرای دام از  مزارع ،آلوده شدن زمین های مجاور به پلاستیک های زمین کشت شده از طریق انتقال باد، مزاحمت پلاستیک ها برای دستگاه های کشت و برداشت، جلوگیری از رشد زراعت های بعدی، آلودگی آب،خاک و نابودی منابع حیاتی بخشی از صدمات جبران ناپذیری است که بقایای مالچ پلاستیکی به محیط زیست وارد می کند.

آمنه رحمدلی مسئول حفظ نباتات مرکز جهادکشاورزی پایین جام نیز گفت : در راستای تأکید هرچه بیشتر بر جمع آوری بقایای مالچ پلاستیکی در اراضی کشاورزی اطلاعیه های هشدار دهنده در سطح بخش پایین جام و در محل مزارع کشاورزان نصب شد.

او افزود: درصورت جمع آوری نکردن بقایای مالچ پلاستیکی در مراحل بعدی شخص متخلف به مراجع قضائی معرفی می گردد.

انتهای پیام//ز.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.