مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در کاشمر کشاورزان برای اینکه ازحداقل آب موجود بهترین بهره را ببرند به روش استفاده ازمالچ پلاستیکی متوسل شده اند.

محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت طالبی به صورت کشت زیر پلاستیکی در کاشمر وجود دارد.

او افزود: از مزایای این نوع کشت می‌توان به جلوگیری از تبخیر آب، گرم نگه داشتن ریشه گیاه، عدم نیاز به استفاده از سموم شیمایی و افزایش عملکرد می توان اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با توجه به مزایای استفاده از مالچ پلاستیکی به شرط جمع آوری پلاستیک‌ها در پایان فصل برداشت ادامه داد: اما کشاورزان به دلیل هزینه بر بودن و سخت بودن جمع آوری پلاستیک‌ها از مزارع و مخصوصا کشاورزانی که زمین ا را اجاره می‌کنند ترجیح می‌دهند این پلاستیک‌ها در طبیعت رها شود و در گذر زمان آسیب‌های جبران نا پذیری از جمله سمی شدن خاک را به وجود آورد.

محمد شجعی بیان کرد:بهترین زمان جمع آوری پوشش‌های پلاستیکی بعد از آخرین آبیاری مزرعه است که به دلیل رطوبت کافی مزرعه پوشش پلاستیکی به راحتی از خاک جدا و جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام کیلویی چنده پلاستیک مالچ
آخرین اخبار