مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: اولین کشت خربزه زیر پلاستیک در تربت جام از تاریخ ۱۵ اسفند ۹۸ شروع گردید و تاکنون ۶۰۰۰ هکتار زیرکشت این محصول قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اصغر خوشخو مدیر جهادکشاورزی تربت جام در بازدید از مزارع خربزه زیر پلاستیک این شهرستان گفت:کشت خربزه زیر پلاستیک در تربت جام در اوایل اسفند ماه شروع می‌شود که بعد از عملیات خاک ورزی و آماده سازی زمین کشت را با کپه کار انجام می‌دهند و بعد از کاشت با ماشین پلاستیک کش روی ردیف‌های کشت پلاستیک می‌کشند و بعد از چند روز به محض جوانه زنی اولیه گیاه قسمت‌های پلاستیک که زیر آن گیاه اصلی کشت شده است را بریده تا محصول از زیر پلاستیک بیرون آید.

او ادامه داد: کشت زیر پلاستیکی این امکان را فراهم می‌کند که این امر منجر به کاهش زمان کشت از یک تا یک و نیم ماه می‌گردد و تقریبا یک گلخانه صحرایی ایجاد شود و به علت وجود لایه پلاستیکی می‌توان شدت علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها را کنترل کرد و نقش مهمی در سلامت غذایی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی داشت.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: پیش بینی می‌شود که ۱۱۰۰۰ هکتار کشت خربزه بصورت مالچ پلاستیکی در شهرستان تربت جام صورت پذیرد.

انتهای پیام //ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.