سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استخدام چهار هزار نفر در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: امسال چهار هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند که هزار نفر در زاهدان و سه هزار نفر در سایر نقاط استان پذیرفته خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نیک پناه  رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان  در نشست با اصحاب رسانه گفت: امنیت شغلی پذیرفته شدگان و آسایش فکری خانواده‌های آن‌ها و همچنین تحرک چرخه اقتصادی به واسطه دانشجویان فرهنگی از مزیت‌های این دانشگاه است.

نیک پناه افزود: هشت هزار استخدامی در چهار سال گذشته انجام شده که هر نفر حدود سه میلیون تومان حقوق دریافت میکنند.

وی ادامه داد: هر چند محل تحصیل تعدادی از دانشجویان در سایر استان هاست، اما محل کار تمامی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان در داخل استان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان از تکمیل امکانات رفاهی و بازسازی اماکن دانشگاه در یک سالی که دانشجویان به صورت مجازی تحصیل میکردند خبر داد و گفت زمینی هم در ورودی شهر زاهدان به دانشگاه فرهنگیان تعلق گرفته است که میتوانند به یکی از دانشگاه‌های این استان تبدیل شود.

نیک پناه با موضوع نیاز استاد در بحث استخدام نیرو ادامه داد:در سال ۹۷، شانزده هزار نیرو مورد نیاز بود که این تعداد الان به یازده هزار نفر کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده این کمبود نیرو در سال ۱۴۰۴ پایان یابد و بعد از آن به صورت سالانه جذب نیرو کنیم.

وی همچنین درباره کسر مبلغ از حقوق دانشجویان افزود:دونوع خدمات آموزشی و رفاهی داریم که ۲۰درصد از حقوق برای خدمات آموزشی کسر میشود و برای همه مصوب شده است اما برای خدمات رفاهی که اختیاری است ۲۵ درصد دیگر نیز کسر میشود که اختیاری است و از زمان تحصیل غیر حضوری این مبلغ کسر نمی شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با ایراد اینکه وام‌هایی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که از سه میلیون تومان تا پانزده میلیون تومان متغییر است ادامه داد: اعتبارات تعلق گرفته این دانشگاه در سال ۹۷، مبلغ سه میلیارد تومان بوده که این مبلغ امسال به دوازده میلیارد تومان رسیده است.

نشست خبری بعدی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در هفته‌های آتی با موضوع استخدامی‌های ماده ۲۸ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.