موهبتی گفت: بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در کنار حفظ سلامتی دانش‌آموزان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک اصل مهم است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد ملی کرونا گفت: واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان به سرعت در حال انجام است و در فاز بعدی نیز دانش‌آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال برنامه‌ریزی شده و با توجه به واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف جامعه به ایمنی عمومی نزدیک می‌شویم و در صورت ادامه روند کاهشی بیماری تا مهر می‌توانیم بازگشایی مدارس و آموزش حضوری را شروع کنیم.

رییس ستاد کرونا استان با بیان اینکه آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان آمادگی لازم را برای آغاز سال تحصیلی داشته باشد افزود: باوجود کمبود امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان در موج قبلی کرونا دلتا که هم‌اینک استان‌های برخوردار کشور را دچار مشکل کرده توانستیم با اقدامات میدانی و جهادی و با دریافت کمک‌های کشوری این بحران را مدیریت کنیم و بدون کمبود دارو درمان بیماران انجام و بطور ویژه واکسیناسیون گروه‌های هدف در سنین پایین‌تر نیز محقق شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تقدیر از نقش‌آفرینی همه دست‌اندرکاران ستاد استانی کرونا در موج دلتا بیان کرد: تعداد زیادی از حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در ایام عزاداری محرم به خوبی رعایت کردند، اما نگران برخی مراسم و نشست‌های عزاداری خیابانی و سفر‌ها هستیم بنابراین باید مراقبت و آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شروع مراسم عزاداری خانگی و عادی انگاری کرونا در جامعه یک هشدار و نگران‌کننده است اظهارداشت: تردد‌ها تا آخر این هفته به شدت و با جدیت کنترل می‌شود تا با کاهش رفت و آمد‌ها و دورهمی‌ها اثرگذاری لازم در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را داشته باشیم.

موهبتی گفت: روند واکسیناسیون گروه‌های سنی ۵۰ سال به بالا در سیستان و بلوچستان بسیار خوب است، اما گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال با اینکه افراد فعال و پرتحرک جامعه نیز هستند استقبال خوبی نداشتند که امیدواریم طی چند روز آینده واکسیناسیون این گروه نیز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما باید بپذیرند که این بیماری همچنان ادامه دارد و آنچه در کنترل این ویروس مهم است علاوه بر واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است.

دکتر سیدمهدی طباطبایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست با اعلام روند کاهشی بیماران بستری و سرپایی کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و هم‌اینک تنها ۲۵ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بخش کرونای این استان اشغال است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار