سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار همدان مطرح کرد؛

کاهش ۴۵ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته/ آبرسانی اضطراری به شهر همدان در دستور کار

فرماندار همدان از اجرای طرح ضربتی آبرسانی به این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدعلی محمدی  فرماندار همدان در بازدید از طرح اضطراری آبرسانی به شهر همدان گفت: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای تکمیل پروژه طرح اضطراری آبرسانی به شهر همدان، در زمان مقرر آب را به همدان می‌رسانیم.

او تصریح کرد: اقدامات لازم در دست انجام است تا در شرایط اضطرار، در زمان مقرر بتوانیم آب را به همدان برسانیم و شرمنده مردم نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در این بازدید، افزود: وضعیتی که در حوزه آب استان، حادث شده به علت کاهش ۴۵ درصدی بارندگی نسبت به سال گدشته است.

سیدهادی حسینی‌بیدار تصریح کرد: بارندگی‌هایی که رخ داد در زمان مناسبی نبود و اثری نداشت از طرفی کاهش بارندگی موجب شده کشاورزان، چاه‌ها را سریع روشن کنند و این اتفاق باعث شده، منابع زیرزمینی زیادی را مصرف کنند.

او افزود: گرمای هوای همدان در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و در حال حاضر دمای هوای همدان، دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است، همچنین میزان بارندگی در استان همدان نسبت به بلند مدت، ۳۲ درصد کاهش داشته‌است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان تأکید کرد: در سال آبی گذشته ورودی سد اکباتان ۶۴ میلیون متر مکعب، بوده، اما در سال‌جاری به ۲۶ میلیون متر مکعب، رسیده‌است.

حسینی بیدار در خصوص وضعیت تأمین آب شهرستان همدان، گفت: تأمین ۷۰ درصد آب مورد نیاز همدان، از تصفیه‌خانه سد اکباتان است و ۳۰ درصد مابقی از چاه‌ها تأمین می‌شود.

اوافزود: آب‌رسانی اضطراری یک طرح ضربتی است و مقرون به صرفه نبوده بنابراین به محض رفع مشکل، از این چاه‌ها استفاده نخواهیم کرد.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.