سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوبا حمله به سفارت خود در فرانسه را محکوم کرد

کوبا حمله «تروریستی» با بطری آتش زا را به سفارتش در پاریس محکوم کرد و آمریکا را مسئول این حمله دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آتش نشانان فرانسوی اعلام کردند ۲ بمب آتش زا به طرف نمایندگی دیپلماتیک کوبا واقع در محله پانزدهم پاریس پرتاب شد که خسارت‌های جزئی بر جای گذاشت.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا در توئیتر اعلام کرد: ما حمله تروریستی با کوکتل مولوتوف را به سفارتخانه مان در پاریس محکوم می‌کنیم.

او افزود: من دولت آمریکا را مسئول این حملات بی وقفه به کشورمان می‌دانم که با مصونیت کامل، از خاک خود اینگونه رفتار‌ها و دعوت‌ها به خشونت را ترغیب می‌کند.

آتش نشانان فرانسوی به نوبه خود اعلام کردند: کمی پس از نیمه شب دوشنبه این حمله به آن‌ها اطلاع داده شد و ۲ بمب آتش زا که باعث خسارت‌های جزیی شدند، پیش از رسیدن آن‌ها خاموش شده بودند. هنوز هیچکس مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه کوبا، این حمله ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی با سه کوکتل مولوتوف صورت گرفت و آتش سوزی ناشی از آن‌ها از سوی کارمندان سفارت خاموش شد.

در تظاهرات ضد دولتی ۱۱ ژوویه در کوبا، یک نفر کشته شد، ده‌ها نفر زخمی و صد‌ها نفر نیز بازداشت شدند.

حدود ۲۰ کشور از جمله برزیل، کلمبیا و اکوادور دوشنبه به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ملحق شدند و از دولت کوبا خواستند حقوق و آزادی‌ها مشروع تضمین شده ملت کوبا را به رسمیت بشناسد و کسانی را که در تظاهرات ۱۱ ژوئیه دستگیر شدند، آزاد کند.

برونو رودریگز در توییت دیگری اعلام کرد: اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا حمایت از مُشتی از کشور‌هایی است که فشار‌هایی را برای مطابقت دادن خود با سیاست‌های دیکته شده آمریکا متحمل شدند.

وزیر امور خارجه کوبا با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورش افزود: کوبا از حمایت ۱۸۴ کشور برخوردار است که خواستار حذف تحریم‌ها (#EliminaElBloqueo) هستند.

طی تعطیلات آخر هفته و روز دوشنبه، تظاهرات حامیان و مخالفان دولت کوبا به مناسبت جشن ملی ۲۶ ژوئیه این کشور، در پایتخت‌های مختلف برگزار شد. این تظاهرات دو هفته پس از تظاهرات ضد دولتی که این جزیره را به لرزه درآورد، برگزار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.