سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشدار راین مطرح کرد؛

آبرسانی به روستاهای راین با تانکر

بخشدار راین گفت: ۴۳ روستا در بخش راین به دلیل کم بودن حجم ذخیره آب های زیر زمینی با تانکر آبرسانی می‌شوند.

محسنی، بخشدار راین درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: به رغم اینکه بخش راین جز مناطق خوش آب وهوا ودارای بارندگی‌های خوب در سال‌های قبل بوده است، اما متاسفانه حجم ذخیره آب زیر زمینی کافی ندارد.

او افزود: برای تابستان امسال مجبورشدیم ۴۳ روستا را با یک تانکر آب رسانی کنیم در نتیجه هر ۳ یا ۴ روزی یک بار تانکرمجددا به روستا‌ها مراجعه ومنبع آب روستاپرمی شود.

محسنی با اشاره به اینکه این منطقه دارای قنات‌های زیادی بوده است که درسال‌های اخیر خشک شده اند، اظهارداشت: افت منابع آب زیرزمینی به حدی است که در برخی مناطق آب شور شده است.

بخشدار راین با اشاره به بارش‌های موسمی اخیرگفت: در راین بارش شدیدی را داشتیم که در محله ابتدای شهر به سبب شیبی که کوچه‌ها دارد تعدادی خانه دچارآب گرفتگی شد.

محسنی تصریح کرد: خوشبختانه آسیب جدی به شهر راین وارد نشد.

او تاکید کرد: در مسیر آبشار راین در روستا‌هایی مانند ده میرزا مقداری بارش‌ها تند وسیل آسا گزارش شد، اما خوشبختانه خسارت جدی وارد نشد.

محسنی با بیان اینکه امکانات واعضای ستاد بحران راین برای بارش‌های اخیر درحالت آماده باش است، اظهار داشت: در منطقه دهستان گروه به سبب وجود سدخاکی خاتم الانبیا نگرانی‌هایی برای پرشدن سد ویا مسئله ساز شدن آن وجود داشت که بارش‌ها دراین منطقه خیلی کم بود وذخیره آب پشت سد نیز بسیار ناچیز است.

بخشدار راین از وجود ۴۰ درصد چاه‌های غیرمجاز دراین بخش خبرداد وگفت: این چاه‌هایی که غیرمجاز حفر شده اند اسباب نگرانی است که شرکت آب وفاضلاب باید دراین قضیه ورود کند.

او از وجود ۳۰ بیمار کرونا مثبت دراین شهرکوچک خبرداد وافزود: به سبب شرایط خاص، جلوی ورود میهمانانی که از سمت استان‌های سیستان وبلوچستان وهرمزگان می‌آمدند وگا‌ها حتی یک ماه در این شهر و روستا‌های خوش آب وهوا اتراق می‌کردند گرفته شد.

بخشدار راین از مسدود بودن مسیر آبشار راین تا اطلاع ثانوی خبرداد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.