سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دماسنج هوای کرمان به بالای ۵۰ درجه رسید/ بالاترین درجه دمای کشور در کرمان

حبیبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، عنبرآباد با حداکثر دمای ۵۱ درجه، شهداد با دمای ۵۰ درجه و فهرج با ۴۹ درجه بالاترین دما را در کشور داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیده حبیبی، رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اعلام اینکه با ثبت دمای ۵۱ درجه در عنبرآباد، رکورد حداکثر دما در استان کرمان شکسته شد، گفت: بیش از این کهنوج با حداکثر دمای ۵۰ درجه، رکورد بالاترین دمای حداکثری در خرداد ماه را داشته است. 

او با اشاره به اینکه صبح امروز، شهداد با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین صبح را در کشور تجربه کرد، افزود:  این دما در سال ۱۳۷۳ در این ایستگاه ثبت شده بود.

حبیبی با اشاره به اینکه رکورد دمایی شهداد نیز شکسته شد، بیان کرد: بیش از این حداکثر دمای ثبت شده در خرداد ماه در شهداد ۴۹ درجه بوده است.

او گفت: شایان ذکر است حداکثر دمای ثبت شده در کرمان در سی سال گذشته، ۴۱ درجه  است که خرداد ماه ۱۳۹۶ در شهر کرمان ثبت شده است.

حبیبی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته عنبرآباد با حداکثر دمای ۵۱ درجه، شهداد با دمای ۵۰ درجه و فهرج با ۴۹ درجه بالاترین دما را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته اند.

شنیده‌ها حاکی بود مصوبه‌ای وجود دارد که در صورت وجود دمای بالای ۵۰ درجه شهر‌ها باید یا تعطیل شوند یا ساعت کاری آن ها کاهش پیدا کند که  این موضوع را از  مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان جویا شدیم. 

او با اعلام اینکه مصوبه‌ای مبنی بر تعطیلی شهر‌ها با دمای ۵۰ درجه به بالا به ما ارائه نشده است، گفت: در دوران خدمتم چنین مصوبه‌ای به ما ارائه نشده است و  تعطیلی نداریم.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
هانیه
۱۵:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اوه بالاتر از این حرفاست خود جهنمه بسکه گرمه