سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش پایه حقوق در گرو دریافت مدرک دانشگاهی درست نیست

وزیر علوم گفت: تب مدرک گرایی در جامعه مانع اشتغال‌زایی می‌شود و افزایش پایه حقوق در گرو دریافت مدرک دانشگاهی درست نیست.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش پایه حقوق در گرو اخذ مدرک دانشگاهی، اظهار کرد: دریافت مدرک دانشگاهی با هدف افزایش پایه حقوق به هیچ عنوان درست نیست و جزو مسائل و مشکلاتی است که مانع اشتغال‌زایی می‌شود.

او افزود: سازمان امور استخدامی در خصوص اینکه در حین خدمت فردی بخواهد مدرک تحصیلی ارائه دهد تصمیماتی گرفته که قانون و ضوابط آن مشخص است.

غلامی تصریح کرد: در دوره‌ای دریافت مدرک دانشگاهی به منظور افزایش پایه حقوق باعث بروز آسیب‌های جدی شد و در حال حاضر بخش زیادی از مشکلات ما ناشی از مدرک گرایی افراد است.

او ادامه داد: اینکه کارمند یک مرکز برای افزایش تخصص یا بهتر شدن ارائه خدمات تصمیم به ادامه تحصیل بگیرد موضوع خوبی است، اما در برخی موارد هم نیازی به مدرک نیست و شخص می‌تواند در دوره‌های کوتاه مدت شرکت کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استفاده از عناوین دانشگاهی در اخذ مدرک باعث ایجاد مشکلات جدی و آسیب پذیری شده که نیاز به بحث مفصلی دارد.

غلامی درباره تقلب علمی یادآوری کرد: یکی از دلایل بروز تقلب‌های علمی این است که برخی از مراکز ما بدون هیئت علمی گسترش پیدا کرده است و این امر باعث شده نظارت‌ها کم شود و دانشجویان به سمت تقلب بروند. اگر دانشجویی مدرکش را از طریق این تقلب کسب کند در صورتی که مطلع شویم مدرک او لغو اعتبار خواهد شد.

او بیان کرد: اگر دانشجو امتیاز کتاب و یا مقاله‌ای را ثبت کرده باشد آن امتیاز نیز لغو می‌شود و با دانشجویان و اعضای هیئت علمی برخورد انضباطی می کنیم. در صورتی که لازم باشد فرد متقلب و خدمات دهندگان به او به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
مدیران بازنشسته ای که وارد مسئولیتهای دانشگاه آزاد شده اند تعصبی در رضایت کارکنان و اساتید ندارند اگر هم مشکلی برای آنان ایجاد شده میگذارند و میروند و چون رسمی نیستند دانشگاه آزاد نمی تواند به تخلفات آنان رسیدگی کند ولیکن اگر استادهیات علمی یا کارمند دانشگاه آزاد اگر انتقادی از روسای بازنشسته کنند حسابشان با حراست و کمیته انتظامی و کرام الکاتبین است که نمیتوانند به دیوان عدالت هم تظلم خواهی کنند ! هیچ مسئولی پاسخگو نیست . رییس دانشکده مدیریت تهران مرکز از دوستان بازنشسته طهرانچی دوساله اومده و هر روز یک پروپاگاندای شخصی برای تبلیغات خودش راه میندازه . شهریه میدیم لااقل پاسخگو باشید دانشگاه آزاد اسلامی خبر منتشر کرده که این مدیر 76 ساله بازنشسته دولتی در واحد تهران مرکزی " کلینک مدیریت " برای توسعه مهارت‌های دانشجویان رشته مدیریت راه اندازی کرده است ، زیرا حقوق بالای قراردادماهیانه وی از دانشگاه آزاد بدون درنظرگرفتن حقوق بازنشستگی از دانشگاه شهید بهشتی و دهها دریافتی دیگر از دانشگاههای دیگر ، اورا ارضا نمیکند درحالیکه کارکنان و اساتید رسمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از بیست سال سابقه نصف این این پیرمرد 76 ساله از این دانشگاه حقوق نمیگیرند. نمایندگان مجلس کجا هستند ؟ اگر به روسای دانشگاه آزاد وابستگی ندارند چرا رسیدگی نمیکنند ؟
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
ميزان حقوق و درآمد بايد بر اساس شايسته سالاري تعيين شود مدرك و پست و مقام و رزومه نبايد ملاك باشد بايد توانايي و بهره وري در كار ملاك ارزيابي قرار گيرد . بسياري از جوانان مدرك دارند اما حتي قادر به نوشتن يك نامه نيستند و با برنامه هاي ICDL مشكل دارند يك ايميل بلد نيستند يك نامه نمي توانند ويرايش كنند و در كارهاي عملي كه نگو و نپرس اصلا كار نكردند و فقط به حقوق اكتفا ميكنند ژاپن بايد الگو قرار بگيره كه چگونه آنها پيشرفت ميكنند و ما پسرفت ... شركتهاي خصوصي از توانايي بالاتري برخوردار هستند چرا كه بايد منطقي به موضوع نگاه شود .
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا همینطوره
شاهینم
۱۰:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
بله مسئله رشد (علمی و اخلاقی و... ) نباید تک بعدی باشد ..، اگرنه بچه ای زشت و ناقص الخلقه میشود..
اما وقتی تک تک ما باعث این بودیم که این دسته بندی های غلط اتفاق اقتاده ،
* دسته بندیها ( با کلاسی و بی کلاسی ، بالا و پائین ، دکتر و کارمند کارگر ، و اخیرا" هم که لاکچری و غیر لاکچری و شاخ و چیپ و ...) که معضل جامعه شده....
یه سوزن هم به خودمون بزنیم... انقدر غر غر نکنید... خیلی قدیمها که تحصیلاتی هم نبوده ، انقدر( انسانیت و اخلاق در جامعه بوده.. )
در اثر تفکر و رفتار و مردم کوچه و بازار (خرده فرهنگها ) بوده
پس دست خودمون هم هست...
باورهای ما تغییر کرده
ارزشها جابجا شده
باید همت کنیم و ریشه ای درستش کنیم تا بچه ها مون هم اخلاق رو برتر بدونن
نه رشته تحصیلی و درآمدها.. و در نهایت ظواهر رو
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
چه قلم قشنگی به به
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
مدرک به درد نخوره
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
تقلب علمی در ایران هم حدود ۶.۶ درصد گزارش شده است
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
احسنت
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
بورسیه های تحصیلی دانشگاهی– برای استخدام دانشگاهی محققان تحصیلات تکمیلی، ارائه مشوق هایی در قالب پشتیبانی از هزینه های دکتری و هزینه های زندگی موثر است.
شیما
۱۴:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
بیشتر بورسیه های دکتری مستقیماً توسط واحد تحقیقاتی که داوطلبان دکتری را استخدام می کند، ارائه می شوند. اگر در مقطع دکتری این شانس را داشته باشید که در ازای پژوهش و تحقیق حقوق دریافت کنید، روند تحصیلی تان با آرامش طی می شود.
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
عده زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل در مقطع دکتری به خارج از کشور سفر می کنند. بسیاری از دانشگاه های خارجی برای حمایت از دانشجو شرایطی در نظر می گیرند که می تواند عبور از این دوره را تسهیل کند ؛ یکی از این تسهیلات بورسیه است. بورسیه ، یک منبع مهم پشتیبانی دکتری است که بعضا شامل کل شهریه، بخشی از شهریه و کمک هزینه سالانه برای انجام تحقیقات دکتری می شود. با این حال، باید در نظر داشت که بورسیه های دانشگاهی بسیار رقابتی است.
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
علل موثر در شکل گيري تقلب و سرقت علمي در جامعه دانشگاهي در پنج گروه فرهنگي، پرورشي، اقتصادي، اجتماعي و آموزشي به دست آمدند.
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
روش مطالعه کيفي است که با استفاده از مصاحبه عميق انجام شده است. شرکت کنندگان صاحب نظراني از اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در سال 90-89 بودند. از روش نمونه گيري هدف مند استفاده شد. حجم نمونه به اشباع اطلاعات بستگي داشت.
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
با پديدار شدن نهادي به نام دانشگاه که مسووليت تربيت علمي و اخلاقي نسل تحصيل کرده و متخصص را به عهده دارد، ديگر ابعاد سرقت علمي به افراد خاصي محدود نمي ماند و در واقع هر نوع چشم پوشي از اين عمل به خصوص در عرصه دانشگاهي، چه بسا نتايجي هولناک در پي داشته باشد. بنابراين شايسته است براي پيشگيري از روند رو به رشد پديده تقلب علمي به ريشه ها پرداخت. لذا مطالعه حاضر با هدف شناخت آسيب ها و دلايل موثر بر شکل گيري تقلب و سرقت علمي به تجربيات صاحب نظران دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در اين زمينه پرداخته است.
ریحانه سادات
۱۴:۰۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
این کار بیشتر شبیه جنونه
سمانه
۱۴:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
الله اکبر
وحیده
۱۴:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
تقلب خیلی حال میده چون اگر تقلب نکنی استادا نمره نمیدن
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه وضعیت داره بدتر میشه
اکبر
۱۴:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
چرا خب جلوش گرفته نمیشه؟
ستایش
۱۴:۰۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
افزایش اطلاع رسانی از انواع تخلف های علمی و مجازات های مربوط می تواند در کاهش ارتکاب تخلف و افزایش اطلاعات در دستگاه های حقوقی کشور به منظور روزآمد کردن قوانین مربوط مؤثر واقع شود.
مینا
۱۴:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
اثرات تقلب های علمی بر تولید کنندگان واقعی علم مانند دانشمندان، مؤلفین، مصنفین و دیگر صاحبان قلم، بدین صورت پدیدار خواهد شد که دیگر تمایلی به تولید علم نخواهند داشت و دست از نوشتن برخواهند داشت.
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
در سال ۲۰۱۶ ایران به عنوان کشوری با درصد بالای تقلب علمی اعلام شد و در سال ۲۰۱۸ نیز به دلیل صدرنشینی کشور در نمودار نسبت مقالات جمع‌آوری شده نسبت به کل مقالات، به این رسوایی دامن زده شد.
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
تقلب و سرقت علمی، ارزش مجامع علمی و مدارک و داشته های آن را خدشه دار می کند
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
آمارها نشان می‌دهد که میزان رشد مدارک علمی در ایران در ۱۶ سال گذشته بیشتر از ۲۴ برابر رشد علمی دنیا بوده است و بر اساس پایگاه استنادی اسکوپوس تولید مقالات علمی در ایران سیر صعودی داشته است. در کنار این شیب بسیار تند رشد مقالات علمی، انتظار می‌رفت ایران بتواند از نظر تولید علم نیز در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیرد. اما در کنار رشد کمی، کیفیت مقالات رشد چندانی نداشته‌ است.
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
خبر خوبی بود ممنون
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
تقلب اصلا درست نیست
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
دانشگاه ازاد که سالیان سال است بصورت قرارداد با نهادها و ارگانها به کارمندان انان مدرک تحصیلی می فروشد .