سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسنامه دار شدن آثار فاخر رشته پته‌دوزی در کرمان

معاون صنایع‌دستی کرمان با اشاره به اینکه آثار فاخر رشته پته‌دوزیِ کرمان شناسنامه‌دار می‌شوند، گفت: قدمت این آثار هنری باید حداقل ۵۰ سال باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کاظم حسین‌زاده، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از شناسنامه‌دار شدن آثار فاخر و دارای ارزش هنری رشته پته‌دوزی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و کمیسیون گردشگری، فروش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی کرمان خبر داد.

او با اشاره به اینکه این طرح در قالب فراخوان اجرا می‌شود، افزود: طرح بیان شده به منظور مستندنگاری اسناد و آثار دارای ارزش اساتید، هنرمندان و پیشکسوتان رشته پته‌دوزی استان کرمان و امکان ثبت، حفظ و انتقال این تجربه‌ها به نسل‌های آینده و همچنین ایجاد بستر برای حمایت مادی و معنوی از این رشته هنری انجام می‌شود.

حسین زاده تصریح کرد: طی این فراخوان از تمامی افرادی که دارای آثار فاخر و دارای ارزش در رشته پته دوزی هستند، دعوت شده است، آثار خود را از ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای عکاسی، ثبت و مستندسازی در روز‌های شنبه، یک‌شنبه و دو‌شنبه از ساعت ۷ الی ۱۴ به معاونت صنایع‌دستی استان کرمان تحویل دهند.

او با بیان اینکه قدمت آثار هنری رشته پته‌دوزی برای شناسنامه دار شدن باید حداقل ۵۰ سال باشد، بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار هنرمند پته‌دوز در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.