معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: یک هزار و ۱۱۷ هنرمند صنایع‌دستی استان از بیمه روستایی و عشایری بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،کاظم حسین‌زاده ،معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۱۷ هنرمند صنایع‌دستی برای استفاده از بیمه روستایی و عشایری معرفی شده‌اند، گفت: این هنرمندان در کارگاه‌های جدید و دارای مجوز پروانه تولید شناسایی شده اند.

او اظهار کرد: هنرمندان شناسایی شده در شهرستان‌های بافت، بم، بردسیر، کوهبنان، فهرج، ارزوییه، زرند، قلعه گنج و بخش ماهان در کرمان و در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، حصیر بافی، سیس بافی، پته دوزی، خس‌دوزی و گلابتون دوزی، سوزن دوزی بلوچی، گلیم بافی، سراجی سنتی و... در حال فعالیت هستند.

حسین‌زاده بیان کرد: هنرمندانی که علاقه مند هستند از تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال‌زایی روستایی و عشایری بهره‌مند شوند می‌توانند درخواست خود را به معاونت صنایع‌دستی ارائه کنند.

او  اظهار کرد: استان کرمان یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنایع دستی کشور محسوب می‌شود که دارای بیش از ۷۰ هزار هنرمند فعال در ۷۴ رشته صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.