سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهنای باند در دور افتاده‌ترین نقاط کرمان توسعه می‌یابد

مدیرعامل مخابرات منطقه‌ای کرمان از راه اندازی پروژه سینا به منظور توسعه پهنای باند و زیرساخت‌ها به دور افتاده‌ترین نقاط استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسینی، مدیر مخابرات منطقه‌ای کرمان گفت: مخابرات در بحث پشتیبانی و نگهداری و توسعه هزینه‌های زیادی را متحمل شده است.

او با اعلام اینکه تعرفه‌های مخابرات نیاز به بازنگری دارد، افزود: تعرفه‌های مخابرات از سال ۸۲ تاکنون با توجه افزایش تورم و نرخ افزایش قیمت‌ها تغییری نداشته است و این مسئله برای مخابرات مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

مدیر مخابرات منطقه‌ای کرمان تصریح کرد: برای واگذاری هر خط تلفن ۲۰۰ هزار تومان، برای هزینه نگهداری آن ۳۰ هزار تومان هزینه می‌شود؛ این درحالیست که درآمد آن ۳ تا ۷ هزار تومان است و برای مخابرات به صرفه نیست.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی پروژه سینا برای توسعه پهنای باند و زیرساخت‌ها به دور افتاده‌ترین نقاط استان، افزود: تلاش ما بر این است که توسعه پهنای باند استان از ۷۸ گیگ به ۳۰۰ گیگ و در بهار آینده به یک ترابایت برسد.

او از توسعه تلفن روی فیبر نوری در شهرک الله آباد کرمان خبر داد و تصریح کرد: برای ۳۰۰ مشترک فیبر نوری انجام شده است.

حسینی به جایگزینی تکنولوژی فیبر نوری در شهر‌های اصلی به جای کابل مسی اشاره و تصریح کرد: این برنامه در حال انجامست و برای استان برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.