سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعله های آتش با شجاعت آتش نشانان اهوازی سرکوب شدند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام 13 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی 24 ساعت گذشته با تلاش آتش نشانان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۳ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: ساعت یک دقیقه بامداد با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش سوزی تیبا در مسیر حد فاصل پل شهید هاشمی به سمت فلکه زندان اطلاع رسانی شد.

او علت آتش سوزی را اتصال برق خودرو عنوان کرد و افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل با ایمن سازی و استفاده از تجهیزات خاموش کننده حریق را مهار کردند، همچنین واژگونی پراید در ساعت ۱۸ دقیقه بامداد به علت بی احتیاطی و ناتوانی رانند در کنترل خودرو در مسیر آزاد راه خلیج فارس ۱۵ کیلومتری اهواز گزارش شد.

قنبری اظهار کرد: این حادثه منجر به مصدوم شدن راننده شد و آتش نشانان با استفاده از تجهیزات نجات و ابزار نجات راننده مصدوم را که در اتاقک خودرو گرفتار شده بود خارج کردند و به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند، همچنین برخورد پژو پارس با جدول در مسیر حد فاصل میدان شهید بندر به سمت سه راه فرودگاه در ساعت یک و ۲۹ دقیقه منجر به واژگونی شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه این حادثه آسیب جانی نداشت، ادامه داد: آتش نشانان سریعا در محل حاضر شدند و با نصب تجهیزات ترافیکی هشدار دهنده در مسیر از بروز حادثه احتمالی برای خودرو‌های عبوری جلوگیری کردند و با انتقال خودرو به حاشیه امن مسیر به ترافیک ایجاد شده پایان دادند.

او بیان داشت: برخورد پژو ۲۰۶ با دیوار پارکینگ ساعت ۲ و ۱۴ دقیقه بامداد درمنطقه ملی راه خیابان فرشید ۲ منجر به مصدومیت راننده و سرنشین شد، همچنین مصدومین که یک مرد ۱۸ ساله و ۲۰ ساله بودند با تلاش آتش نشانان با ابزار نجات از داخل خودرو خارج و به امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شدند.

قنبری با اشاره به مهار آتش سوزی پراید در ساعت ۷ و ۹ دقیقه در منطقه پردیس بلوار گلزار مقابل خیابان جمال ۶ با تلاش آتش نشانان تصریح کرد: آتش نشانان در عملیات‌های اطفای حریق آتش سوزی منزل مسکونی ساعت هفت و ۳۵ دقیقه در منطقه کیانشهر خیابان لادن ۱۳، حریق منزل مسکونی ساعت ۱۶ و ۱۷ دقیقه در منطقه مستقلات خیابان ۷ شهید جعفری به علت اتصال هود آشپزخانه، حریق پراید ساعت ۱۶ و ۲۴ دقیقه در منطقه کیانپارس به علت اتصال سیم کشی موتور خودرو، حریق پایه برق ساعت ۱۸ و ۵ دقیقه در مسیر دغاغله به سمت کیان آباد و حریق منزل مسکونی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در منطقه کیانپارس خیابان ۲ غربی به علت نشت از شیلنگ گاز را با تلاش همه جانبه مهار کردند.

او به اعزام اکیپ امداد و نجات آتش نشانان در حادثه واژگونی خودرو سمند ساعت ۲۱ و ۳۷ دقیقه در منطقه شهرک دانشگاه خیابان ۵۳ اشاره کرد و گفت: این حادثه منجر به مصدوم شدن ۳ سرنشین مرد سمند شد و آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه، مصدومان را از داخل خودرو خارج و به امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

قنبری بیان کرد: دختر نوجوان ۱۶ ساله که در مسیر بلوار آیت اله بهبهانی جنب مصلی قصد خودکشی داشت با مشاوره و صحبت کردن توسط آتش نشانان از خودکشی منصرف شد، همچنین آتش نشانان با اعزام به مرکز شهر با مرد جوان ۲۷ ساله‌ای که قصد خودکشی از روی پل هلالی را داشت مواجه شدند و پس از گفتگو و مشاوره او را از خودکشی منصرف کردند و با استفاده از خودروی نجات به پایین انتقال دادند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.