سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درج قیمت در سایت‌ها چه تاثیری بر بازار مسکن و خودرو دارد؟

چند روزی است که قیمت‌های مسکن و خودرو مجدد به سایت‌های خرید و فروش بازگشته اما این امر مخالفان و موافقانی دارد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روانشادنیا، کارشناس بازار مسکن در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص تاثیر درج قیمت ها بر بازار مسکن تصریح کرد: حذف قیمت‌ها از آگهی‌های فضای مجازی هیچ کمکی به کاهش التهاب بازار نکرده است.

او افزود: آنچه که در نوسانات بازار اثر می‌گذارد، متغیر‌های کلان است و سامانه‌های املاک تاثیر چندانی ندارد.

روانشادنیا تصریح کرد: زمانی که اعلام درج قیمت‌ها در آگهی‌های مسکن و خودرو ممنوع شد هم تاثیری در کنترل قیمت‌ها نگذاشت و شاهد افزایش قیمت ها هم بودیم.

این کارشناس بازار مسکن گفت: میانگین قیمت  هر متر مربع مسکن در اردیبهشت امسال ۱۷ میلیون تومان بود و امروز که قیمت‌ها آزاد شده متوسط قیمت‌ها به ۲۷ میلیون تومان رسیده است.

او بیان کرد: آگهی‌ها در بازار مجازی مسکن بهتر و بیشتر دیده می‌شود و قابل مقایسه است و شفافیت در بازار را بهبود می بخشد. اگر قیمت‌ها درج نشود هزینه‌های مبادله معاملات بیشتر می‌شود.

این کارشناس مسکن بیان کرد: فرهنگ مشاوره املاک باید ارتقاء یابد. همزمان با درج قیمت مسکن در آگهی‌ها باید خدمات مشاور املاک از نظر فنی و خدمات افزایش یابد.

روانشادنیا گفت: آنچه که در نوسانات بازار اثر می‌گذارد، متغیر‌های کلان اقتصادی است و درج قیمت در سامانه‌های املاک تاثیر چندانی بر قیمت ها ندارد.

اجازه درج قیمت غیر منطقی در آگهی ها داده نمی شود

در ادامه الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی در این خصوص گفت: سوال ما این است که حذف قیمت از آگهی‌ها با چه مبنایی صورت گرفته است؟ افزایش قیمت مسکن و خودرو هیچ ارتباطی به درج قیمت در آگهی‌ها ندارد جز اینکه شفافیت در قیمت‌ها را از بین برده است.

 او ادامه داد: در حوزه خودرو، ما به کسانی که قیمت بالاتر از بازار ارائه می‌دهند، اجازه نشر آگهی نمی‌دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: مشکل در این است که اکنون قیمت‌ها به آگهی‌ها بازگشته است اما  اتحادیه خودرو و مسکن کشف قیمت نمی‌کنند.

درج قیمت امکان فعالیت سوداگران بازار خودرو را فراهم می کند

خسروی، کارشناس خودرو در این خصوص بیان کرد:  تجربه نشان داده که افراد حاضر در این سایت‌ها وقتی که عرضه در اختیار دارند، فعال شده و قیمت سازی می‌کنند.

او ادامه داد: به طور مثال چهارشنبه هفته قبل پژو ۲۰۶ را در چند ساعت ۲۵ میلیون تومان گرانتر کردند و بعد از ۲۴ ساعت، قیمت را به رقم قبل بازگرداندند.

خسروی گفت: در شرایط فعلی کشور و شکنندگی بازار معتقدم تنظیم گری و دخالت دولت باید بیشتر از حالت نرمال باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
بیچاره شدیم از دست این دولت
حسن
۱۰:۲۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
کنترل قیمت مسکن و اتوموبیل مدیریت صحیح و با دانش می خواهد و اگر مدیریت درست و حسابی داشته باشددرج قیمت در سایتها هیج تاثیری در افزایش قلمتها ندارد .