خبرهای جدید برای مستاجران/ ساخت واحدهای اجاره ای چقدر جدی است؟

آن طور که مسئولان اتحادیه مشاوران املاک می گویند نرخ اجاره مسکن تا پایان شهریور ثابت و حتی نزولی خواهد بود.

نا امیدی مستاجران از دولت / مالکان به جای دولت انصاف را رعایت کنند به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روزها بازار مسکن به ویژه بازار اجاره از شرایط نا به سامانی برخوردار است به طوری که هر روز مستاجران نسبت به روزهای گذشته نگرانی شان نسبت به افزایش بیشتر نرخ اجاره ها بیشتر می شود و این درحالی است که بسیاری از مالکان با تمدید اجباری قراردادهای اجاره اردیبهشت و خرداد سعی دارند نرخ های اجاره خود را نسبت به سال گذشته بیشتر کنند.

بر اساس این گزارش هرساله با نزدیک شدن به فصل تابستان میزان مراجعات مردم به مشاوران املاک نسبت به سایر ماه ها بیشتر می شود اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر چهره نگران نا امید مستاجران نسبت به سال های گذشته بیشتر شده که این خود می تواند زنگ هشداری برای دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی به دلیل رشد جهشی قیمت ها باشد.

همچنین گزارشات میدانی و بررسی ها از وضعیت بازار اجاره نشان می دهد که بازار اجاره در مقایسه با سایر بازارها با نوسانات بسیار زیاد روبرو شده و نرخ های اجاره در برخی از مناطق با رشد بیش از ۲۴ درصدی روبرو شده است.

مشاوران املاک هم از گرانی اجاره ها گله دارند

در همین زمینه فرهادی یکی از مستاجران که در منطقه ۴ تهران سکونت دارد با گله‌مندی بسیار زیاد از رشد بی حد و اندازه اجاره‌ها گفت: در سال گذشته یک واحد ۶۰ متری را ۶۰ میلیون بیعانه و ماهانه ۳ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کردیم، اما امسال مالک اعلام کرده که این واحد را ۸۰ میلیون تومان بیعانه و ماهانه ۴ میلیون تومان اجاره گذاشته است.

او تصریح کرد: هر بنگاهی که می رویم واحدی با قیمت مناسب و یا معقول معرفی نمی کند به طوری که حتی برخی از مشاوران املاک خود از این آشفته بازار کلافه شده و از ناراحتی مستاجران اذیت می شوند.

این مستاجر با اشاره به اینکه دیگر نمی توانیم در این منطقه واحدی با قیمت مناسب و معقول پیدا کنیم گفت: امسال به دلیل رشد بیش از اندازه نرخ های اجاره باید به محله های پایین تر برویم اما اگر با این روند اجاره ها روبرو شویم به طور قطع تا چند سال آینده مجبور هستیم در حاشیه شهرها سکونت کنیم.

افزایش ۴۰ درصدی نرخ های اجاره در مرکز تهران

حسینی یکی دیگر از مستاجران که در مرکز شهر سکونت دارد با بیان اینکه قیمت های اجاره در مرکز شهر نسبت به سایر مناطق بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است گفت: واقعا نمی دانیم از کجا باید هر ماه این مبالغ اجاره را تهیه کنیم.

او ادامه داد: همسر من یک کارمند بازنشسته است و ماهی ۲ میلیون تومان حقوق میگیرد این در حالی است واحد ۴۰ متری که ما اجاره کرده ایم ۴۰ میلیون تومان رهن و ماهی باید ۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومان اجاره دهیم.

حسینی اظهار کرد: دولت هیچ برنامه ای برای کنترل بازار اجاره ندارد امیدوارم تا آغاز فصل جا به جایی ها دولت یه فکری به حال مستاجران کند.

بازار اجاره هرساله نابه سامان تر از سال گذشته می شود

خانی یکی دیگر از مستاجران که در خیابان خوش ساکن است در گفت و گو با خبرنگار مسکن حوزه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خانه ای در خیابان خوش جنوبی هم اکنون اجاره کرده ام با یک چهارم قیمت آن سال گذشته در منطقه الهیه اجاره کرده بودم گفت: سال گذشته در منطقه الهیه یک واحد ۶۰ متری در اجاره ۴۰ میلیون ماهی ۲ میلیون تومان اجاره کردیم اما امسال با همین مبلغ در خیابان خیابان خوش اجاره کردیم.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: با این وضعیت نگران هستم که قرارداد مان تمام شود با این اوضاع حقوق و وضعیت نا به سامان بازار مسکن به ویژه اجاره در قرارداد چه آینده ای پیش روی ما است.

خانی اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی جز وعده و وعید برای پیگیری حل مشکلات برای اقشار کم درآمد جامعه برنامه ای ندارد چراکه اگر موثر بود نتیجه آن حتما در در بازار مشهود خواهد بود.

گفتنی است هم اکنون میانگین ساخت یک متر مربع آپارتمان در تهران ۲ تا ۳/۵ میلیون تومان است.( این ارقام به وفور در مناقصات هر روزه درج میشود) قیمت زمین هم بطور میانگین همین میزان است. چراکه بسیاری از مشارکت های ساخت ۵۰ درصدی است. اما چرا قیمت فروش هر متر مربع آپارتمان در تهران حدود ۱۷ میلیون تومان است.


تورم و در نتیجه رکود کامل مسکن به نفع هیچ کس نیست و صنعت ساختمان را هم با بحران مواجه می کند.

رییس‌جمهور به کارگروهی متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و وزیر مسکن دستور داده اند به مسئله قیمت و اجاره مسکن ورود کنند.

اما مسئله اصلی این است که اقتصاد از مسئولان حرف شنوی ندارد. اقتصاد، حساب و کتاب دارد.

بر اساس این گزارش روز گذشته جلسه هماهنگی ستاد اقتصادی کشور در رابطه با کنترل قیمت ها در حوزه مسکن برگزار شد که  در این جلسه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد با بیان اینکه دراین جلسه مقرر شد که دولت اراضی که در اختیار دارد به وزارت راه و شهرسازی واگذار شود، گفت: در این جلسه به جهاد کشاورزی هم اعلام شد که اراضی که در حریم شهر‌ها و یا محدوده شهر‌ها قرار دارد را در اختیار این وزارت خانه قرار تا از طریق این اراضی شاهد تسریع در ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و هم چنین ذخیره سازی برای مسکن  شویم.

او به تکمیل واحد‌های مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهری که متقاضیان ثبت نام کرده اند در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری می‌رسد و با توجه به آنکه برخی از این واحد‌ها مشکل معارض حقوقی داشتند سعی می‌شود با مساعدت قوه قضائیه به زودی مشکل این واحد‌ها برطرف می‌شود.

 افزایش قیمت مصالح ساختمانی مهم ترین عامل رشد قیمت مسکن 

اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از دلایل اصلی در رشد قیمت مسکن به شمار می‌رود، افزود: در این جلسه به وزیر صمت دستور داده شد که نظارت و کنترل قیمت‌ها روی مصالح ساختمانی افزایش یابد. چرا که هم اکنون با رشد لجام گسیخته قیمت‌ها در حوزه مصالح ساختمانی رو به رو هستیم.

او ادامه داد: گران شدن مصالح ساختمانی، افزایش دستمزد کارگران و نرخ ارز باعث ایجاد حباب در قیمت‌ها شده است بنابراین باید وزارت صمت با کنترل قیمت‌ها التهابات موجود در این بازار را از بین ببرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به مالکان خانه‌های خالی و پروژه‌های نیمه تمام در صورت ارائه واحد‌های مسکونی برای فروش، در نقاط مرغوب شهر زمین اعطا می‌شود.

اسلامی در رابطه با کنترل قیمت ها در بازار اجاره هم با بیان اینکه مالکان و مستاجران در این شرایط باید به بهبود وضعیت بازار اجاره کمک کنند افزود: چندی پیش جلسه‌ای با اتحادیه املاک برگزار کرده ایم تا و باید کمک کنیم که اسیر شرایط التهابی بازار اجاره نشویم و باید به آرامش بازار مسکن کمک کنیم و از سوی دیگر مالکان باید انصاف را رعایت  و در راه رضای خدا اقدام کنند چراکه با رعایت انصاف و حال همدیگر برکت درآمدهایشان بیشتر می‌شود.

برداشته شدن قیمت ها از سایت ها نرخ ها تعدیل می شود

در همین رابطه مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در گفت و گو با خبرنگار مسکن حوزه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خوشبختانه میزان معاملات مسکن در مقایسه  با ماه های گذشته افزایش یافته است گفت: بازار مسکن از ۴ مولفه بازار طلا، ارز، بورس و حامل های انرژی تاثیر می گیرد بنابراین ایجاد نوسان در این بازارها خود تاثیر بسیاری زیادی در قیمت ها خواهد داشت.

او ادامه داد: درج قیمت ها در سایت ها و اپلیکیشن ها خود نقش بسیار زیادی در افزایش نرخ اجاره ها خواهد داشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته از طریق دادستانی مقرر شد تمامی قیمت ها از روی سایت ها برداشته شود افزود: نظارت بیشتر در این بخش و جلوگیری از درج قیمت ها خود به خود زمینه ساز ثبات قیمتی خواهد شد.

خسروی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کنترل قیمت در بازار مسکن نخریدن است گفت: دولت خود باید در این زمینه جهت افزایش تولید واحدهای مسکونی همکاری های لازم را انجام دهد تا زمینه برای رونق تولید هم فراهم شود.

تا پایان تابستان جهش قیمتی در اجاره ها نخواهیم داشت 

در ادامه حسام عقبائی نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مسکن حوزه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت های اجاره در کلان شهرها در مقایسه با شهرهای کوچک برابر با نرخ تورم امسال افزایش می یابد گفت: در جلسه ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد دولت اعلام کرد که طرح ساخت مسکن استیجاری را در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم امسال به مرحله اجرایی برسد.

او ادامه داد: باید دولت هرچه سریع تر اقدامات لازم برای کنترل قیمت ها در دستور کار خود قرار دهد و با افزایش تولید بتواند بخشی از رشد قیمت ها را کنترل کند.

عقبائی توضیح داد: تا پایان نیمه اول امسال رشد جهشی در قیمت ها به ویژه در بازار اجاره بها پیش بینی نمی شود و قیمت ها برابر با نرخ تورم افزایش می یابد.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک کشور تصریح کرد: نوسانات ایجاد شده در بازار اقتصاد کشور از جمله طلا،ارز، بورس باعث شده که قیمت ها در نرخ های مسکن هم تاثیر بگذارد بنابراین باید در این زمینه دولت برنامه های را در دستور کار خود قرار دهد.

گفتنی است بازار اجاره این روزها حال خوبی ندارد و همین موضوع باعث شده که ۳۰ درصد از خانوارهای کشور که مستاجر هستند هر روز بیشتر از گذشته نگران تر شوند اما امیدواریم در این تابستان وزیر راه و شهرسازی به جای آنکه پیشنهاد دهد مردم خانه نخرند یا اجاره نکنند که ارزان شود راهکار دیگری را برای بهبود وضعیت کنونی ارائه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
مسولین خداقبول دارین تورابخدافکری باحال مستاجرین بکنین سرتون زیربرف دربیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
آهای مسولیت به دادمستاحرنشین هابرسین بخدادیگه نمی تونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام به داد امسال مامستاجر ها برسیدمن با داستن سه بچه مستاجروشوهرم کارگر در حاشیه تهران پنج میلیون پول پیش وهفصد تومان کرایه خونه که با یه صدای ماشین وراه رفتن در ودیوار خونه صدا میده نه بیمه نه ماشین ونه کار دولتی سال بعد باید چادر بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۳۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
من همش میترسم از ترس اجاره ها اواره خیابان و بیابان شویم؛ چه میخواستیم چی سرمون اومد؛ دلسوز تو این مملکت نیست؛ با صرفه جویی و جلوگیری هزینه های اضافه میشه برای همه مستاجران خونه ساخت؛ پولهایی تو این مملکت حیف و میل میشه که برا دولت و مجلس کاری نیست که اینجوری دل مردم رو بدست بیاره؛ خدارو خوش میاد خودشون خونه داشته باشن زمین داشته باشن ماشین و درامد خوب داشته باشن و اینده بچه هاشون تامین باشه؛ اونوقت ما فقط نظاره گر باشیم و تو بدبختی خودمون بمونیم؛ من که برید ه م
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
باید مجلس تصویب کنه به هر مستاجر بی خانه ۲۰۰ متر زمین مسکونی رایگان بدهند و مستاجر بدبخت خانه رو آجر به آجر خودش بسازه فقط در این صورت قیمت مسکن واقعی خواهد شد و مستاجر امید وار برای خانه دار شدن یا مهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اینهمه داستان وحرف بیخود چه دردی ازما مستاجرا درمون کنه اون از خوردوخوراک و وسایل که هر ثانیه گرون میشه وبهانه دلار گرون شده شاید خونه هاهم با دلار حساب میشن بقران دیگه ارزومرگ داریم گشنگی و خجالت کشیدن جلوزن وبچه حتی پول نون هم نداریم .فقط برای اختلاص ودزدی ها بودجه هست اما برابدبختای مثل ماچی. ..همه بیکارن بطور میگید بخاطر کرونا انگار قبل مریضی همه سرکاربودن یه یارانه مال دولت قبل قرار شد با تورم زیاد شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خواهشا مسئولین محترم برای یک بار هم که شده به صورت جدی فکری برای معضل مسکن کنند. وضعیت بحرانی شده. به زودی حلبی آبادها رونق می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مستاجریم و سهام (بی) عدالتی هم که نداریم تا لااقل سهاممون رو بفروشیم بدیم پول پیش خونه، چه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
به صاحبخونه می گی این قدر اجاره رو بالا نبر ما دیگه توانش رو نداریم، می گه نمی تونی بلند شو! زندگی من هم هزینه داره. گرونیه! کی به فکر مستاجرهاست؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مستاجر ها را دریابید. صاحبخانه ها دلشون می خواد تمام بار گرونی رو بندازن رو دوش مستاجرها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
وام مسکن صندوق یکم دیگه کفاف خرید خونه که نمی کنه، حداقل در قالب ودیعه مسکن بدین تا کسانی که در نوبت وام مسکن هستند لااقل بتونند با این وام خونه رهن و اجاره کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
لطفا صدای آه مستاجرها رو بشنوید و تا دیر نشده کاری کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلالان مسکن از عوامل مهم گرانی مسکن هستند. چون نظارتی بر کارشان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سامانه شناسایی خانه های خالی رو به مردم معرفی کنید تا صاحبان واقعی خانه های خالی و محتکران مسکن توسط مردم شناسایی و اعمال قانون شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بررسی کنید چطور کارگر ساده یک داروخونه در طول 7-8 سال می تونه صاحب چندین ملک مسکونی و تجاری بشه؟ صاحب داروخونه هم که چندین مجتمع مسکونی و برج ساخته و حالا با فروشش چه سودی به جیب می زنه. با نفروختنش هم سود خوبی عایدش می شه تا وقتی که مالیات بر خانه های خالی اجرا نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مالیات بر اجاره مسکن راهکاری مناسب برای تعدیل قیمت اجاره های مسکن می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
قیمت گذاری مسکن باید بصورت محلی انجام بشه چه در بحث خرید و فروش و چه در بحث اجاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
با تعیین نرخ منطقه ای توسط اتحادیه صنف املاک و البته نظارت دستگاه های ذیربط، موضوع قیمت خرید و اجاره مسکن رو می شه کنترل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
با تعیین نرخ منطقه ای توسط اتحادیه صنف املاک و البته نظارت دستگاه های ذیربط، موضوع قیمت خرید و اجاره مسکن رو می شه کنترل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چرا سازمان بازرسی به موضوع قیمت مسکن و اجاره بها ورود نمی کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بنگاه های املاک یکی از عوامل گرانی مسکن هستند چه در بحث فروش و چه رهن و اجاره، فقط برای این که کمی بیشتر حق کمیسیون بگیرند! و دیگه این که خودشون اغلب محتکران زمین و مسکن هستند و به فکر منافع خودشون هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
یا خدا ک راست باشه چون ما نداریم زیاد کرایه بدیم کرایه ها رفته بالا ما هم کارگر بدبختیم سه ساله گوشت قرمز نخوردیم زندگی بچم هر زوز میگه گوشت میخوام نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
پرداخت وام ودیعه مسکن چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چرا دستگاه قضا به موضوع اجاره خونه ها ورود نمی کنه؟ آیا این غیر از گرانی و احتکار هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تو این وضع هم دارن خونه می‌خرن ما همچنان منتظرم قیمت بیاد پایین
چه وضعه شه واقعا
سازمان امور مالیاتی منابع درآمدی خریداران را بررسی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
با محتکران مسکن برخورد کنید تا به سزای اعمالشون برسونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
حداقل توی شهر ما توی هر کوچه ای چند تا خونه ی خالی نوساز هست که مالکانش ترجیح می دن خالی بمونه تا گرون تر بشه. لطفا جلوی این نوع احتکار رو بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
با پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران به دادشان برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
محتکران مسکن رو ادب کنید تا بازار مسکن اصلاح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
لطفا موضوع مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر اجاره رو مجلس محترم و قوه قضائیه پیگیری کنند تا اجاره خانه مهار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چرا از اجاره خونه مالیات نمی گیرید؟ این تنها راهیه که حرص و آز یک عده صاحبخونه ی حریص رو کنترل کنه.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا نجفی کالشور
۱۱:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
با سلام خواهش میکنیم به داد مستاجر ها هم برسید من هم مستاجرم و متاهل و با بچه اجاره بها در نشهد بالاس حتی سمت پایین شهرش مثل طبرسی شمالی اگر بیاید خونه با کرایه ناهی 600. 700. اونم برا خونه 50 متری چه خبره. من کارگرم و کارم نظافت اونم پله و آسانسور و پارکینگ تمیز میکنم سی تومن میدن به کدوم زخمم بزنم نه خونه ای نه ارث پدری که دل آدم خوش باشه و نه هیچ چیز دیگه ای دریغ از هیچی به کی صدامون برسونیم داد دلمون چی درمون میکنه. اینجوری پیش بره باس بریم تو خیابون کوچه بیابون چادر بزنیم زندگی کنیم هیلی سخته برامون. نه کسی دارم که وام بگیرم و نه دارم اونقد درآمدی که پول وام بدم خواهش کمک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من وام مسکن با اقساط مناسب وشرایط آسان میخوام لطفا رسیدگی کنید. و امهای مسکن بهره زیاد وشرایط نا مساعدی دارن فکری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام من یک خانم بی سرپرست هستم در بنرعباس زندگی میکنم توی یک اتاق ۱۲متری در پایین شهر بندر صاحبخونه من کرایه خون ام برد ۵۰۰ تومن خونه خیلی قدیمی سقف خونه ایرانیت و چوب هستش من التماس این اقا کردم کرایه بابلا نبره گفت نداری بلند شو چرا چون پول پیش ندارم محبورم بشینم از موقع این ویروس بیکار شدم تو خونه ها کارگری میکردم تو رو خدا اقای رییسی بداد منم هم برسین کمک عاجزانه دارم از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بعد از فصل اجاره میخوام که دیگه قیمت پایین هم نیاد خیلی زحمت میکشید والله اگر که زمان تخلیه منزل باشه چطور میخوای تا شهریور صبر کنیم ؟؟؟؟

که اصلا به فکر ما قشر ضعیف نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تورو خدا کم ملت را ب مسخره بگیرید.


حتما با ساختت خانه های جدید.
میخداید عده ایی صاحب خانه خدا خدر جدیدی. درست کنیوپد.
کم ب ریش ملت بیچاره بخندید.


اکر کار کنید .
جلو املاک ها و صاحب خانه ها را بگیرید .
ک این همه خون نردم را در شیشه میفشارند.


ک این گرونی ها ی. خانه کنار برود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بنازم به این رئیس جمهور ایران.....علی برکت الله.‌....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اگر مسئول مملکت خودش اجاره نشین نباشه که درک نمیکنه ما چی میکشیم.الان چند ساله که فقط حرف میزنن و هیچ کاری نمیبکنند.آخه این وزیر مسکن به چه دردی میخوره؟!مگه درآمد حقوق بگیرا چقدر زیاد شده که باید ایبنهمه اجاره ها زیاد بشه. حتی کرونا هم نتونسیته حرص و آز ی عده پول پرست رو کنترل کنه.اصلا دولت ناکارآمده درست.مردم چرا انصاف ندارند .مگه نمیبینن اوضاعو.آخه مستاجر چی داره که بخوان بچاپنش.کاش زودتر امام زمان ظهور کنه ..ای خدااااا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مشاور املاکی ها از همه بدترن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید ۴۰ درصد رو از کجا آوردید.حداقل دو برابر شده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
آقای وزیر راه یا بهتره بگم بیراه!!!بودجه ای که برای وام و تسهیلات به مستاجرها بابازپرداخت 4درصد درنظر گرفتید
سال بعد که میخواید پست وزارت رو تحویل بدید؛
وموعد سررسید
قراردادمستاجرها تموم میشه
بادرنظرگرفتن تورم سالیانه
باعقل جور درمیاد!!!اگر همین مبلغ رو بصورت تسهیلات به انبوه ساز پرداخت کنید،حداقل امید به خانه دارشدن و کاهش قیمت مسکن تاثیرات بهتری نمیذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
پدر من با ماهی هفتصد هزار تومن حقوق بازنشستگی چطور زندگی کنه بعد از چهل پنجاه سال کار تازه باید اثاث زندگی شو بریزه تو کوچه به خاطر این که نمیتونه خونه کرایه کنه با این وضع مملکت طرف اومده آشغال دونی رو گذاشته پول خون باباشو میخواد بگیره از مستاجر بدبخت هر کی هر چی دلش میخواد قیمت می ذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بدبختایی که ماهی یه تومن حقوق میگیرن چطوری با این وضع خونه اجاره کنن خونه های مسکن مهر که تا یکی دو سال پیش میشد با سه تومن دویست تومن اجاره کرد امسال شده سی چهل تومن پیش بو ماهی چهار صد پونصد تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
میگه خانه نخرید واجاره نکنید. چادر بزنید کوچ کنید
Sweden
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
واقعا هر انسانی با شنیدن این نسبت درامد مردم و این اجاره مسکن ها ناراحت میشود و حالش بد میشود ،بابا ما مسلمان هستیم چطور صاحب خانه ها انقدر بیرحم هستند ؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ز
۲۲:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام تور خدا یک فکری بحال ما مستجرهابی خانمانها بکنید مازنهای بی کس تعد پوشس کمیته هستم دوماه دیگه مجبورم کنار خیابان چادر بزنم راهی ندارم با پول من یک خرابه بهم نمیدن شما بگید من برم کجا درد بدبختیم به کی بیگم یک ادم نریض بی کسم به خدا از خدا میخوام زوتر بمیرم تاراحت راحت بشم دیگه راهی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۱:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دوستم یه پارکینگ رهن کامل کرده 43 میلیون
چند هفته پیش صاحب خانه گفته 60 تومن رهن میدم فکراتو بکن.
بعد دوستم گفته بر چه اساسی یهو 17 تومن گرون کردی
میگه بدهکارم دوس دارم اینقدر گرون کنم.
این یعنی قانون وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۱:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
خودشون تو خانه آنچنانی لم دادن مردم بیچاره هرچه میخوان داد از گرانی و بی مسولیتی بزنن هیچ کس کاری نمیکنه .ای خدا این مردم رحم ندارن . متاسفم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سران کشور بشینید ببینید این بدبختی و گرانی چجور به پایان میرسه بابا عمرمون تموم شده یه روز خوش نداشتیم خودتون که جیبتون پر، سفرتون رنگین و لوازمتون همه درجه یک خارجی، غذاهاتونم ارگانیک از درد مردم هم هیچی نمیفهمید، اگه لازمه به آمریکا حمله کنید معجزه که نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مستاجرها ببینید مقصر صاحبخانه هایتان نیستند، آنها هم دارن با این کرایه ها زندگی میکنند برید مقصر اصلی گرانی را پیدا کنید وقتی قیصی کیلو ۲۰ هزار تومنه و گوشت کیلو ۱۲۰ تومن میخوای با ماهی ۱۰۰ تومن کرایه بشینی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تو که از بانکها انواع و اقسام وامهایی ساخت مسکن گرفتی و تو داری صاحب برج و بارو میشی منم سگ دو میزنم که پول اقساط ترا بدهم آخرش چی من همون احاره نشین و تو یکیتو کردی دوتاوسه تا خب تو بگو مقصر کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام ،شما خودتون عامل گراني هستين و داريد از اب گل الود ماهي ميگيرين و هيچوقت مشكل كسي ديگه رو نميتوني درك كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام چه وضعه ملک‌. املاکه تو شهرستان مرزی سرخس که هیچی نیست ملک‌داره از متری یک میلیون تومن تا پنج یا شش میلیون تومن معامله میشه این دیگه چجوری یعنی‌هیچ نظارتی نیست هرکسی هرچقدر بخواهد از ما مردم عادی پول میگیرد
لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
هدف دولت تدبیرم همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
کاش کسی که از نیاز شخصی اش و از تعداد افراد خانواده اش بیشتر مسکن داشت، محتکر محسوب میشد و با او به سان متخلف اقتصادی برخورد میشد یا به صورت تصاعدی هر چقدر که تعداد واحد های مسکن اش بیشتر میشد، مالیات بیشتری باید می پرداخت، این طوری کسی دیگر مسکن احتکار نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
کاش دولت خانه های زیادی درست کند و به اجاره بدهد، هم جزو اموال دولتی حساب می شوند و هم مستاجران دغدغه ی کرایه خانه نخواهند داشت و بازار رقابتی برای صاحب خانه ها به وجود خواهد آمد چون وقتی مستاجر نباشد و خانه هایشان خالی بماند، خود بخود مجبورند که در کاهش قیمت ها با هم رقابت کنند
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۹:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دولت فقط حرف میزنه تا وقتی که مردم خانه ها را با قیمت بالا اجاره کنند.
نوش دارو پس از مرگ سهراب!!!!
قوه قضاییه هم ساکته. رسانه ها هم قربانشان برم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دولت!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
خجالت بکشین تا پایان تابستان جهشی تو مسکن نخواهیم داشت مگه دیگه جای جهش هم مونده ؟
در ضمن این آش رو همون املاکیها واسه ما پخته اند که میگین گله مندن نع خیر واسه گرفتن پورسانت بیشتر خود باعث گرونی شدن و هیچ نظارتی هم به قراردادهای املاک نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
ربطی به املاک نداره مصالح گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
آقایی که میگی مصالح گرون شده مگه خونه را بر اساس سال ساخت اجاره میدن شما خونه کلنکی پیدا کن جایزه بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
همینطور فک کن حتما بنتیجه میرسی .املاکیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مشاوران املاک از طریق سایت دیوار یک قیمتهای عجیبی می گذارند من خودم تعجب می کنم ولی وقتی می بینم این مشاوران املاک به همراه این سایتها شده اند جاده صاف کن گرانی من هم به تبعیت از آنها قیمت ملکم را افزایش می دهدهم ولی واقعیت این است این دو بهمراه هم دیگه مسئول 50درصد گرانی ها شده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بحران مسکن
بحران خودرو
فقط بحران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اکثر کارشناسان مستقل معتقدند :
بحرانهای اقتصادی و جمعیتی ایران به نقطه بی بازگشت رسیده . بحران مسکن بخش کوچکی از اونه !!!
گفته میشه مسئولین کشور ایران شانس آوردن که کشورهای دیگر مرزهاشون به دلیل کرونا و شیوع بستند و الا شاهد بوجود آمدن مهاجرتهای میلیونی مردم ایران از کشور به دلیل فروپاشی اقتصادی و بحرانهای عظیم اجتماعی کشور بودیم !!!
البته پس از بازگشائی دوباره مرزها وضعیت بحرانی فعلی کشور میتونه موجهای بزرگ جمعیتی مهاجرتی رو شکل بده و عملا"ساختار جمعیتی کشور رو به نقطه بی بازگشت برسونه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
از امروز یه سر به بازار خودرو بزنید تا ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تو کشور خودمون ذلیل شدیم پول پیش یه خونه چهل متری نداریم فقط خود خدا کمک کنه من از همه جا ناامیدم .هرچی بدبختیه واسه مستاجر .طرف واسه اجاره یه قیمتی میگه انگار ما خلافکاریم که بتونیم همچین کرایه ای بدی تازه میگه چیزی نیست که .خود صابخونه حالا تو ارزونی خونه خرید حالا دیگه به هیچ کس رحم نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۷:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تا این دولت با این همه ضعف و بی برنامگی و مدیران سفارشی نابلد و سلیقه ایی و کاسب بودن۹۰ درصد مدیران ارشد تا بیاد پایین هست هیچ چیز درست نمیشه تازه بدتر هم میشه.. بخاطر ناامن بودن وضع سرمایه و بازار و خیانت در سقوط ارزش پول ملی حتی مردم عادی هم اجبارا بدنبال کسب و کارهای کاذب و دلالالی مثل ثبت نام و خرید خودرو و ۳۰ میلیون سود یا سکه یا دلار یا مسکن و هر چه که بشه... پس یک اقتصاد مسموم و ورشکسته با این طرحها و از روی عمد ویرانگر چه چیزی رو میخواد درست کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۷:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بزک نمیر بهار میاد ......
United Arab Emirates
Shamim
۱۶:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اگه نمایندگان مجلس و دولتی‌ها فقط یکماه مستاجر میشدن اونوقت میفهمیدن که مردم چه میکشن ، بنظرم امیدوار نباشیم برای کاهش قیمت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
وقتی مسئولین ما در خانه های چند صد متری بجا مانده از رژیم قبلی بدون هیچ هزینه ای ساکن هستن آنوقت چه درکی از زندگی مستاجری می توانند داشته باشند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه سذویس کردن مالکینی که اجاره و رهن را دو برابر کردن معرفی به قانون و مالیات از هر متراژی است و دولت هم اگر ابزار میخواهد برجهایی که بلا تکلیف مانده در تهران اجاره بدهد حداقل به زوجهای جوان که نم زندگی شروع کنند و هم جمعیت زیاد شه و هم کمر مفسدین بشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
هیچی به هیچی، اینهمه دستور و هماهنگی وجلسه با این وزیر و ان وزیر آخرش گفته بنگاه های املاک و مستاجران باید کمک کنند که انصاف را در نظر بگیرند..... این بود طرح و نقشه تون برای گرونی قیمت مسکن و اجاره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۱۶:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
با سلام

انچنان اشفته بازارایست که در به در دنبال کرونا اصل تا بیاد مشکلاتمونو حل کنه و مارا ببره جایی که دغدغه ای نیست .ثانیه های زجر اوری زندگی در ایران به سختی میگذرد.بعضی وقتا فک میکنم خدا هم به خاطر این کناهای ریز ودرشت مارا را فرموش کرده .نه در مسولین محترم عزم وتوان کنترل مشکلات به خصوص اجار ه بهای منزل را میبینم . نه در این املاکیهای که میتونم بگم جون بچه ها ومردم را میمکند . انصافی.
واقعا مسولین نمیدونم اکثر املاکیها بزرگ خودشون بزرگترین محتکرین خانه هستند و میتواند نقش به سزایی در افزایش قیمتها داشته باشند .چرا الکی گرانی سیمان و اجرو بهانه میکنید . ایا قیمت تمام شده خانه از سال 97 تا الان سه برابر شده . ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۱۵:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
باسلام
بهترین و سریعترین راه کنترل قیمت مسکن و اجاره اینست که هرکسی که میخواهد ملکی را بفروشد یا اجاره دهد میبایست به کارشناس دادگستری مراجعه و استعلام قیمت بگیرد و بعداز اخذ نظر کارشناس رسمی سند نقل و انتقال و یا سند اجاره تنظیم گردد و دولت با نظارت قوی روی کارشناسان و تعیین حد و حدود قیمت هر منطقه میتواند بر بازار آشفته مسکن نظارت کند .
اسناد و قولنامه های بدون کارشناسی قیمت ، فاقد وجاهت قانونی میگردد . والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
هیچ کسی به داد مستاجرا نمیرسه
خرید خونه پیش کش


دولت و غیره هم که کلا وا دادن و تعطیل...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اگه میخوای مردم به دادت برسن شرمنده مردم تو کاره خودشون موندن، اگه هم میخوای مسئولین و دولت به دادت برسن بازم شرمنده، نجفی، طبری و ... همشون مثله همند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
هرکسی که چندتا واحد خونه یا زمین داره دلش میخواد التهاب ببشتر بشه و قیمت خونه گرون بشه و علکی برای خودشون توی سایتهای بی درو پیکر مثل دیوار قیمت نجومی و میلیاردی درج میکنن و متاسفانه دولت حتی قادر نیست جلو درج قیمتهای غیر کارشناسی را توی این سایتها بگیره . الان سابت دیوار شیراز قیمتها درج میشه و هرکس برای خودش یه قیمتی گذاشته اما دریغ از خریدار . اگر مردم نخرن به زودی قیمتها سقوط خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ف.ج
۱۲:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
باسلام
درخصوص افزایش قیمت مسکن واجاره مسکن قانون وجوددارد و خود دولت هم خوب می داند این قوانین کارساز هستند ولی به خاطر دلال بازی هایی که دارند حاضر به اجرای آن نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
نفرمودی درکجا قانون وجودداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مگر اقای رئیسی به داد مستاجرا برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
این قوانین شاید برای سلطانهای محتکرخانه کارساز با‌شد!! ولی برای کسی که ملکی یازمینی رابخواهد بفروشد یا کرایه دهد، مؤثرنیست، وتابع قانون فروش خود است ودلبخواهی روی ملک وزمین خود قیمت وگذاری می کند!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
به عنوان یک مستاجر :
1-رییس اتحادیه مشاوران مسکن شب را روز و روز را شب به مردم معرفی میکند به معنای واقعی کلمه.متوجه هستید که منظورم چیست.
2-مشاوران املاک اصلیترین عامل و اولین عامل نابسامانی بازار مسکن هستند.چه در اجاره و چه در فروش.هرکسی غیر این میگه مطمئن باشید املاکی هست و نگران جمع شدن این سفره.
3- دولت از نابسامانی بازار مسکن سود هنگفت میبرد لکن برای توجیه خود در این قضایا، با مردم گاهاً همراهی میکند.درست مثل گرون شدن ارز یا خودرو.
4-بصورت کلی منافع مجموعه قوانین موضوعه ای که تصویب میشوند فقط در خصوص مردم طبقه متوسط و ضعیف جامعه اجرایی است و گردن کلفاتهای صاحب رانت از جمیع این قوانین مستثنا هستند.(قانون مالیات بر واحد های خالی مصوبه تیرماه 1394 که مشخص نیست چرا اجرایی نمیشود!!!!!!!!!!!!!)
5- اولویت ابتدا با خانه های خالیست نه پروژه های جدید ساخت مسکن که مجددا منجر به رانت و احتکار واحدهای ساخته شده شود و درمانی بر دردمستاجران نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا یه فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا یه فکری بکنید..بریدیم..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا یه فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
حتى همین قىمتهاى این روزها هم که همه میگن زیاده براى مالکان صرف نداره چون همه چیز گرون شده‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
لطفاً به داد مستأجران برسید!
مبلغ اجاره برای یک واحد ۶۰/۷۰ متری در یک منطقه کاملاً متوسط ماهی ۳ تا ۴ میلیون؟!!
لطفاً پیگیر باشید، از خرید خانه که ناامید شدیم، کم کم از اجاره هم داریم ناامید میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۰:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دولت محترم خواهشن به فکر مستاجرا باشین مامستاجرا داریم میسوزیم و میسازیم شما هم برای ما خانه بسازین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
کی به کیه.

بخدا یکی مث من ارزوی مرگ دارم ک نمیتونم اجاره کنم جایی را ..
نمدونم چکار کنم ..
دولت کحجا بود مسعول کجا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
خدارو شکر که تسهیلات میدن
این راه کار هم خیلی خوبه
تسهیلات بدید، نمیخواد مسکن رو کنترل کنید «این حرفم کنایه نبود، جدی بود»
مثلا 50 میلیون
مردم الکی میگن دولت نمیتونه کاری کنه
مگه دولت چکار میتونه بکنه
دست خودشم خالیه تفلک
دمشم گرم
Iran (Islamic Republic of)
م. پ
۱۰:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مشکل اصلی برای کنترل همه ی بازار ها از جمله ارز، مصالح، نیروی کار و ... به اصلاح قوانین جاری و عدم ضمانت اجرای قوانین صحیح بر می گردد.
بطور مثال : هر چقدر مبلغ معامله تا یک حدی با لاتر باشد حق العمل بنگاه بیشتر است. و اگر از یک حد بالاتر روند باز با رشد قیمت میزان کمیسیون بنگاه البته با درصد کمتر بازهم روندی صعودی دارد.
آیا این قانون نیاز به اصلاح ندارد ؟ اگر اصلاح شد نیاز به ضمانت اجرایی ندارد ؟
مسوولین محترم، ارزش ها در خلا ایجاد نمی شوند به مغزهایتان فشار بیاورید و از افراد شایسته برای تصمیم سازی و تصمیم گیری هایتان بهره ببرید نه هر فردی که به شما پیشنهاد و یا بعضا تحمیل شد. اگر هم نمی توانید
لطفا استعفا بدهید . روی سخنم با وزیر محترم و معاونین و مشاورین و مدیران کل وزارت راه و نمایندگان محترم مجلس است.
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۹:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
عزیز دل برادر،اقای رئیس اتحادیه املاک،اقا جان،این که میگی جهشی در اجاره امسال رخ نخواهد داد،منظورت نسبت به قیمتهایی هست که الان در بازار داریم میبینیم؟!!نه بفرما جهش هم رخ بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مقصر خود ما مستاجرها هستیم رای میدیم اینا هم ظلم می کنند. وقتی خودمون داریم ظلم را تایید می کنیم و می پذیریم حق مون هست آواره شویم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
وقتی در سال پایانی عمر دولت قرار دارید این نشانه جدی بودن ( توخالی بودن ) این وعده هست نیست ؟ یقینا هست چون اگر دولت میخواست کاری انجام دهد در این 7 سال گذشته در بخش مسکن انجام میداد نه حالا که جیبش هم خالی است
Iran (Islamic Republic of)
سیامک قهاری
۰۹:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام - فقط و فقط تصویب چند قانون ساده اما قاطع و با پشتوانۀ امنیتی و انتظامی قوی راه حلِ مسکن هستش .
1 . تعیین قیمت تعزیراتی برای زمین در تمام کشور
2 . تصویب قانون قرارداد اجارۀ دائمی . یعنی مثل خیل از جاهای دنیا اگر بنده جایی رو از کسی اجاره کردم دیگه طرف نتونه قرارداد رو فسخ کنه یا گرون کنه . اگر این قانون تصویب بشه مطمئن باشید بیشتر افراد فروشنده خواهئد شد و در کنار حل مسألۀ اجاره ، قیمتِ مسکن هم به شدت پایین میاد .
به ولای علی قسم اصلاً سخت نیست ، اما اراده ش در افرادی که هم مسؤول هستن و ذینفع وجود نداره .
امیدوارم مجلسِ جدید بتونه قوانینِ مشخصی تنظیم کنه ...
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
گرانی اجاره و خانه را باید ریشه ای پیشگیری و درمان کرد و ان درمان هم فقط ایجاد شغل و کار در تمام نقاط کشور است. اگر موضوع کار و شغل در تمام کشور حل نشود وزارت مسکن و شهرسازی باید برای 80 میلیون نفر خانه در تهران بسازد چون همه به علت بیکاری و به امید یافتن شغل به تهران مهاجرت خواهند کرد و هم از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی و پزشکی و سیاسی بسیار خطرناک خواهد بود و شما مجبور می شوید زمینهای حاصلخیز زراعی و باغات را تبدیل به خانه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
گرانی اجاره و خانه را باید ریشه ای پیشگیری و درمان کرد و ان درمان هم فقط ایجاد شغل و کار در تمام نقاط کشور است. اگر موضوع کار و شغل در تمام کشور حل نشود وزارت مسکن و شهرسازی باید برای 80 میلیون نفر خانه در تهران بسازد چون همه به علت بیکاری و به امید یافتن شغل به تهران مهاجرت خواهند کرد و هم از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی و پزشکی و سیاسی بسیار خطرناک خواهد بود و شما مجبور می شوید زمینهای حاصلخیز زراعی و باغات را تبدیل به خانه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
گرانی اجاره و خانه را باید ریشه ای پیشگیری و درمان کرد و ان درمان هم فقط ایجاد شغل و کار در تمام نقاط کشور است. اگر موضوع کار و شغل در تمام کشور حل نشود وزارت مسکن و شهرسازی باید برای 80 میلیون نفر خانه در تهران بسازد چون همه به علت بیکاری و به امید یافتن شغل به تهران مهاجرت خواهند کرد و هم از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی و پزشکی و سیاسی بسیار خطرناک خواهد بود و شما مجبور می شوید زمینهای حاصلخیز زراعی و باغات را تبدیل به خانه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
گرانی اجاره و خانه را باید ریشه ای پیشگیری و درمان کرد و ان درمان هم فقط ایجاد شغل و کار در تمام نقاط کشور است. اگر موضوع کار و شغل در تمام کشور حل نشود وزارت مسکن و شهرسازی باید برای 80 میلیون نفر خانه در تهران بسازد چون همه به علت بیکاری و به امید یافتن شغل به تهران مهاجرت خواهند کرد و هم از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی و پزشکی و سیاسی بسیار خطرناک خواهد بود و شما مجبور می شوید زمینهای حاصلخیز زراعی و باغات را تبدیل به خانه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من مستاجر دیگه قطعا از خرید خونه ناامید شدم فقط دارم سعی میکنم عمل خیر انجام بدم که با هر عمل خیرم تو اون دنیا که وعده داده شده با هر عمل خیر یه آجر به دیوارای خونم اضافه بشه که اون دنیا لااقل برای خودم یه خونه داشته باشم.
Iran (Islamic Republic of)
۱۱۰
۰۹:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
این معاملات ملکی ها عامل بدبختی مردم هستند و جالب اینکه خیلی با وقاحت عنوان میکنند که از گرانی اجاره وقیمت نجومی خانه ها ناراحتند!!!!
Germany
مهدی.م
۰۹:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
وقتی روی خونه های 150 متر به بالا مالیات گذاشته شود هیچ تغییری در قیمت اجاره ها به وجود نمیاد. آخه چقدر از مردم ما میتونن اجاره خونه بالای 150 متری رو بدن و چقدر ها داشتن این خونه ها رو لازم میدون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
یکبار دیگه هم همین سایت گفتم فقط اگه دولت واقعا به فکر ارزانیس باید این خانه هایی که از مسکن مهر مونده رو دستش اجاره ارزان بده یا اصلا نداره بسازه برای اجار فقط هم یه درامدیه برا خودش هم اجاره ها ارزان میشه
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۹:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من بعید میدونم بتونن سرو سامان بدن چون به صلاحشون نیست همیشه زور دلالها بیشتر از دولت البته امیدوارم این کار بشه چون خود من مستاجرم
Iran (Islamic Republic of)
س.ر
۰۸:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
هر طوری که فکر میکنم به این نتیجه میرسم که پشت همه ی این گرانی ها و بی سر و سامانیها خود دولت هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تسهیلات بدن یا حد تعیین کنند برای اجاره بها اینها درمان نیست مسکن موقته باید در درجه اول توضیح جمعیت رو مدیریت کنند در سطح کشور صورت بگیره نه درچند شهر خاص و این مستلزم اینه که مراکز صنعتی مراکز دانشگاهی مراکز درمانی در تمام کشور به یک کیفیت و یک سطح توضیح بشه وقتی تمام امکانات را متمرکز کردید در یک شهر خب هیچ امکان رفاهی بداد نمیرسه .لذا ضمن اینکه دولت باید برنامه کوتاه مدت داشته باشه جهت رفع این معضل بایستی این برنامه های دراز مدت رو هم شروع کنه وگرنه روزی میرسه که تمام جمعیت در چند کلان شهر جمع میشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تسهیلات بدن یا حد تعیین کنند برای اجاره بها اینها درمان نیست مسکن موقته باید در درجه اول توضیح جمعیت رو مدیریت کنند در سطح کشور صورت بگیره نه درچند شهر خاص و این مستلزم اینه که مراکز صنعتی مراکز دانشگاهی مراکز درمانی در تمام کشور به یک کیفیت و یک سطح توضیح بشه وقتی تمام امکانات را متمرکز کردید در یک شهر خب هیچ امکان رفاهی بداد نمیرسه .لذا ضمن اینکه دولت باید برنامه کوتاه مدت داشته باشه جهت رفع این معضل بایستی این برنامه های دراز مدت رو هم شروع کنه وگرنه روزی میرسه که تمام جمعیت در چند کلان شهر جمع میشه..
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
درست می فرمائید ، متاسفانه مردم در کمترین درجه اهمیت قرار دارند ، هر جا دولت ورود کرده اوضاع بدتر شده که بهتر نشده ، همین خودرو رو نگاه کن ، یه شو راه انداختن ، قرعه کشی ، حالا قیمت بالاتر رفت که پائین نیومد. واقعا جای بسی تأسف ....
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
درسته برا اینکه هرچی گرانتر مالیات بیشتر گیر دولت میاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
در منطقه 5 محله کوی بیمه پارسال با 200 میلیون با وام و قرض سه خوابه رهن کامل کردم امسال دو خوابه تو این منطقه شده بین 260 تا 300 میلیون و سه خوابه 340 به بالا. یکی از بنگاهها در این منطقه واحدی دو خوابه معرفی کرد با مبلغ 280 میلیون و وقتی از مالک پرسیدم گفت 260 میلیون گذاشتم در بنگاه. یکی از عاملین اصلی این گرانی ها خود بنگاه ها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
برو بپرس ببین مصالح ساختمانی .ووسائل ان ازقبیل کولر .رنگ ساختمان مزد بناوکارگر وووووووو دراین 3سال چند برابرشده.بخدا من نه ملک اضافی دارم .نه مشاوراملاک.عزیزمن بربختی ازهرطرف به این ملت رو اورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
کاملا درسته....بنگاه ها برای اینکه حق کمیسیون خودشون بیشتر بشه قیمتارو میبرن بالا....
مسئولین اصلا توجه میکنن ک توی این چندساله چقد مشاور املاک زیاد شده؟،چون درامد خیلی خیلی بالایی داره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
توی یه سایت اعلام میکنن اجاره بها ثابت میمونه دلیل افزایش هم ،افزایش مصالح ساختمانیه ، توی یه سایت دیگه همون موقع میخونی وزارت صمت با افزایش قیمت سیمان موافقت کرده !!!! مسولین معلومه با خودشون چند چند هستن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
هدف دولت تدبیر اینه که مثل زمان فروش چند ملیون بشگه نفت خام جیبشون پر پر باشه .حداقل برا اقازادهای ده سالشون ماهی ده ملیون پول جیبی بدن .وزندگی شاهانه برا همه اقوامشون براه باشه .خوب نفت که بفروش نمیره .طبیعیه که باید کشورو بسرگردنه تبدیل کنن. علی برکت ............
۱۲
آخرین اخبار