عبوری گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران کار ساخت بیش از ۵ هزار واحد مسکونی را در مراد آباد چابهار آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رسیدگی به حاشیه‌نشینی از ضروریات کشور به شمار می‌آید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با سران سه قوه موضوع رسیدگی به حاشیه نشینی را یکی از سه اولویت اصلی کشور برشمرده‌اند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی، بازآفرینی شهر‌های چابهار، زاهدان، سراوان، زابل، خاش و ایرانشهر را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: خوشبختانه بازآفرینی ۵ محله فرسوده در شهر زابل با مساحت ۵۰۰ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار نفر در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده بتوانیم با اتمام پروژه‌ها، مطالبه به حق ساکنان در این محلات را پاسخ دهیم.

عبوری با اشاره به دستور کار بازآفرینی محله‌های شیرآباد و قاسم آباد در شهر زاهدان از سوی وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: از ۲ سال پیش بازآفرینی این محلات از سوی استانداری سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: بازآفرینی این ۲ محله که جمعیت بالایی را در خود جای داده است با همکاری وزارت راه و شهرسازی، استانداری سیستان و بلوچستان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری زاهدان در ۳ فاز عملیاتی تعریف شده است که فاز اول آن در تیرماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

۵۸ درصد از ساکنان چابهار در حاشیه زندگی می کنند

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه ۵۸ درصد از ساکنان چابهار در حاشیه زندگی می‌کنند، گفت: آمار‌ها حاکی از گستردگی فراوان جمعیت بالای حاشیه نشین در چابهار نسبت به سایر شهر‌های کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در مناطق مراد آباد و میرآباد در محدوده قانونی چابهار از کیفیت زندگی مناسبی برخوردار نیستند، بیان داشت: بر همین اساس از طریق تفاهم نامه‌ای با سازمان بسیج سازندگی و همیاری تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط محلی، استانی و پشتیبانی شرکت بازآفرینی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی کار ساخت ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی ظرف روز‌های آینده در مراد آباد چابهار آغاز خواهد شد.

در ادامه سرگزی نماینده مجلس شورای اسلامی تراز محرومیت در استان سیستان و بلوچستان را نسبت به سایر استان‌ها بالا دانست و گفت: حاشیه نشینی در چابهار از معضلات جدی کشور و استان به شمار می‌آید.

گفتنی است، مهاجرت مردم از روستا به شهر‌های بزرگ، عامل مهم ایجاد حاشیه نشینی شده و باید از فرسایشی شدن پروژه‌های بازآفرینی در استان پرهیز شود همچنین ایجاد فرهنگ مشارکت مردم در انجام پروژه‌های بازآفرینی امری مهم و ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار