سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه خرم‌آباد:

تقوای اجتماعی باید از حوزه علمیه آغاز شود

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تقوای اجتماعی و ارتقای فرهنگ دینی را باید از درون حوزه‌های علمیه رقم بزنیم چراکه منشا این مهم روحانیت و حوزه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در نشست مشترک شورای حوزه علمیه استان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مرکز تربیت، تعلیم، تعلم و پرورش عالمان و اندیشمندان بوده است.

او افزود: حوزه و مدارس علمیه لرستان نیز از دیرباز پیشینه خوبی داشته و نمونه آن آیت الله صادقی است که از سال ۲۵ با حضور در استان منشا خیرات و برکات فراوانی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و اخلاقی شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: انقلاب اسلامی برای روحانیت فرصتی را ایجاد کرده است که تعامل و ارتباطشان با مردم در داخل و خارج کشور بیشتر شود در حالی این چنین فرصتی در گذشته نبود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت: با توجه به افرایش ارتباط روحانیت با مردم، گسترش تقوا و ایمان باید با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق از طرف شورای عالی حوزه علمیه در امور آموزشی، پژوهشی و اخلاقی در مدارس علمیه به دقت اجرا شود.

او افزود: ارتقای فرهنگی، دینی، مذهبی، تعلیم و تربیت اسلامی زیرساخت رشد و توسعه اقتصادی است و در غیراینصورت، رشد اقتصادی در اختیار خواص و مرفهین بی درد قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: گردهمایی‌های طلاب و روحانیت باید از نظر کمی و کیفی افزایش یابد تا با حضور فعال روحانیت به اهداف تربیتی، اخلاقی، فرهنگی و دینی نائل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین اضافه کرد: لرستان در موقعیت کنونی فرصت اختلاف ندارد و البته هم اکنون نیز وحدت و همدلی به عنوان رمز موفقیت در استان وجود دارد.

او افزود: همچنین حمایت از نخبگان حوزوی امری پسندیده است چراکه افرادی که در تهذیب، تعلیم و تعلم جدیت بیشتری دارند باید مورد توجه خاص قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین گفت: رسیدگی به اوقاف در استان با وضعیت موجود راه به جایی نمی‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: باید در راستای تحول اوقاف فکر اساسی صورت بگیرد، که در این راستا زمین‌های موقوفه در اختیارنهاد‌های غیر حوزوی در دست پیگیری و تغییر اساسی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در دستور کار است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.