نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد روز شنبه در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت و تاکید کرد: حمایت از ولایت فقیه از خصوصیات این شخصیت انقلابی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،در  پیام حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت درگذشت آیت الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی آمده است: ارتحال فقیه فیلسوف و اندیشمند بزرگ جهان اسلام حضرت آیت الله علامه حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه)، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این پیام اضافه می‌کند: این عالم ربانی و عضو جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم اندیشه ناب اسلامی را با تربیت شاگردانی برجسته و تالیفات فراوان در علوم عقلی و نقلی، تفسیر و اخلاق و در نهایت با تاسیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خدمات کم‌نظیری را به جهان اسلام و حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

در پیام تسلیت امام جمعه خرم آباد آمده است: تسلط این دانشمند بزرگ جهان اسلام در شاخه‌های متعدد علوم اسلامی از دیگر برجستگی‌های کم نظیر این استاد حوزه‌های علمیه است.

در این پیام آمده است: بصیرت و بینش عمیق سیاسی، همراهی و تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری و ارائه آثار علمی در دفاع و حمایت از ولایت فقیه از دیگر خصوصیات این شخصیت انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اضافه می‌کند: اینجانب ارتحال این عالم عامل، عارف واصل را به محضر حضرت صاحب الامر (عج)، مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم به خصوص فرزندان محترم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و برای آن عالم پارسا علو درجات و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستارم.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدلیل بیماری، عصر جمعه ۱۲ دی دار فانی را وداع گفت.

آیین تشییع و وداع مردم تهران با پیکر مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) امروز (شنبه) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.