سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در زمان کرونا؛

بیماران قلبی و عروقی بیشتر مراقب باشند

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی استان همدان گفت: ۳۰ درصد فوتی‌های کووید ۱۹ مبتلا به بیماری قلبی بودند.

راضیه سادات میر معینی مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی استان همداندر گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: شایع‌ترین عوارض این ویروس بر روی دستگاه تنفسی و ریه بیماران دیده شده، اما در برخی بیماران نیز سبب بروز سکته‌های قلبی و آسیب رساندن به قلب می‌شود.

او گفت: ویروس کرونا در برخی بیماران مبتلا سبب پاره شدن پلاک‌های داخل قلب، افزایش لخته‌پذیری عروق و بروز سکته می‌شود.

میرمعینی با اشاره به اینکه ۱۸ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان بستری شدند بیماران قلبی و عروقی بودند، افزود: وقتی فرد مبتلا به بیماری قلبی و عروقی به ویروس کرونا مبتلا می‌شود با کاهش سطح اکسیژن خون ممکن است منجر به بروز سکته قلبی شود.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی استان همدان بیان کرد: بیماران قلبی، مبتلا به فشارخون، دیابت و سالمندان بیش از دیگران در معرض خطر عوارض بیماری ویروس کرونا قرار دارند.

میر معینی با بیان اینکه قلب یکی از گیرنده‌های ویروس کرونا است، بیان کرد: دیواره عروق و عضله قلب گیرنده‌هایی برای ورود ویروس کرونا هستند.

او با اشاره به اینکه در ماه‌های مهر و آبان و آذر تعداد بیماران مبتلا به سکته و عارضه‌های قلبی افزایش یافته است یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ بیماران قلبی و عروقی با تغذیه درست و پرهیز از اضافه وزن، افزایش فعالیت‌های بدنی، کاهش تردد‌ها و دور همی‌های خانوادگی و همچنین رعایت اصول بهداشتی می‌توانند از بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کنند.

انتهای پیام /م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.