رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی روزانه ۳۰۰ خانوار غربالگری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید بهرامی‌خو، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت‌های مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از این نیرو‌ها از اوایل آبان‌ماه آغاز شده است، اظهار داشت: این طرح با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» شکل گرفته است، به جای اینکه ویروس به سراغ ما بیاید ما باید ویروس را کنترل کنیم.

او افزود: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج برگزار می‌شود و سایر ارگان‌ها همچون هلال‌احمر، ارگان‌های دولتی و غیردولتی نیز در روند کار به این دو مجموعه کمک می‌کنند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان ادامه داد: طرح شهید سلیمانی در سه بخش نظارتی، شناسایی بیماران و غربالگری و حمایت، فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرده است.

بهرامی‌خو از تشکیل ۶۰۷ تیم رهگیری و غربالگری با ۵۱۸ عضو در استان خبر داد و گفت: این تیم‌ها با مراجعه به درب منازل علائم تنفسی و وضعیت افراد را غربالگری کرده و در صورت موارد مشکوک آن‌ها را به تیم‌های پزشکی ارجاع می‌دهند.

او با بیان اینکه در این طرح روزانه ۳۰۰ خانوار غربالگری شده‌اند، افزود: درمجموع بیش از ۱۰۳ هزار نفر در قالب ۲۶ هزار خانوار غربالگری شده و افراد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان عنوان کرد: در استان همدان به ازای هر شهرستان نقاهتگاه‌هایی وجود دارد که افراد شناسایی‌شده به ویروس می‌توانند در این نقاهتگاه‌ها بستری و قرنطینه شوند.

بهرامی‌خوهمچنین از تشکیل ۴۱۱ تیم حمایتی با هزار و ۶۶۴ عضو در این طرح خبر داد و گفت: خانواده‌های نیازمندی که سرپرست خانواده دچار بیماری کرونا شده باشد، این تیم‌های حمایتی در زمان استراحت و قرنطینه سرپرست، بسته‌های حمایتی را تهیه و در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌دهد که این تیم‌ها تاکنون به بیش از دو هزار خانوار آسیب‌دیده بسته حمایتی ارائه دادند.

او بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۸۰ تا ۹۰ بسته شامل اقلام غذایی تهیه و به این خانواده‌ها تحویل داده شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان در پایان از تشکیل ۱۵۵ تیم نظارتی در استان به‌منظور پایش و نظارت بر ادارات و سازمان‌ها خبر داد و گفت: این تیم‌ها تاکنون بیش از هشت هزار بازدید از واحد‌های تجاری و اداری استان انجام داده‌اند که طی آن ۸۱۵ مورد اخطار و ۱۰۳ واحد تجاری نیز پلمب شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.