معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: براثرشیوع کرونا و کاهش ۸۰ درصدی مسافران در هتل‌ها به این مراکز اقامتی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

علی خاکسار,معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با بیان اینکه ۴۲ هتل ،مهمانپذیر، هتل آپارتمان و اقامتگاه بوم گردی در استان همدان فعالیت می کنند گفت: قبل از شیوع کرونا  در یک دوره هشت ماهه نخست سال قبل بیش از ۴ هزار و ۲۰۰  نفرمسافر را  پذیرش داشتند اما در مدت مشابه امسال به دلیل شیوع کرونا  مراکز اقامتی ۱۰ تا ۲۰ درصد این میزان را پذیرش کرده اند .

او تصریح کرد: با کاهش بیش از  ۸۰ درصدی مسافران در هتل‌ها و مراکز اقامتی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به مالکان این مراکز خسارت وارد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه تمامی مراکز اقامتی همدان زیر نظر بازرسان دانشگاه علوم پزشکی است و  هر هفته از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازدید می شوند، تاکید کرد:  شیوه نامه های بهداشتی در هتل ها رعایت می شود و مسافران در موقع ورود به هتل تب سنجی می شوند و در صورت مشکوک بودن به بیماری کرونا به مراکز درمانی ارجاع و از پذیرش ها خوداری می شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.