سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اقتصادی استاندار لرستان:

نرخ بیکاری در لرستان ۱۴ درصد است

معاون اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه محاسبه شاخص فلاکت در استان لرستان امری بسیار دشوار است، گفت: هم اکنون آمار فلاکت در استان لرستان بالغ بر ۱۴ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،اسد عبدالهی،معاون اقتصادی استاندار لرستان اظهار داشت: طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در لرستان ۱۴ درصد است.

اوافزود: در یک برهه شاخص تورم و فلاکت در استان لرستان بالاترین رتبه کشور بود، اما امروز این چنین نیست.

او بیان کرد: برای بدست آوردن درصد دقیق بیکاری و میزان تورم معمولا چند منبع آماری وجود دارد مانند سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن که در گذشته بصورت هر ده سال یکبار انجام می‌گرفت و سپس بصورت هر پنج سال یکبار و بعد‌ها بصورت هر سال یا هر فصل یکبار این کار انجام می‌گرفته است که در بر اساس آن نرخ تورم در استان‌ها نیز مشخص می‌شود.

عبدالهی افزود: در روش‌های دیگری گروهی بنام پرسشگر مشخص می‌شوند که از طریق تماس تلفنی با مراجعه حضوری در خصوص وضعیت بیکاری استان اطلاعاتی به دست می‌آروند و جمع بندی می‌کنند و در نهایت بر اساس روش‌های نمونه گیری، درصد وضعیت بیکاری، نرخ تورم و در نهایت نرخ فلاکت در هر استان مشخص می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان اظهار کرد: اعتقاد بر این است که، چون آماری که بدست می‌آید، آمار چندان دقیقی نیست لذا پس نمی‌توان بصورت قاطع نتیجه گیری کرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.