معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: ۴۲۵ سازمان مردم نهاد در لرستان فعالیت دارند که باید از این ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان اظهار داشت: جلسات متعدد ستاد ساماندهی در رابطه با شناسایی و جمع آوری کودکان کار که بیشتر در شهر‌های خرم آباد و بروجرد حضور دارند، تشکیل شده و بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی مکلف به جمع آوری این کودکان شده اند.

به گفته او اکنون کودکان کار و خیابانی سازمان یافته در استان نداریم و تعداد قابل توجهی از این کودکان دارای خانواده هستند.

او افزود: بار‌ها نسبت به جمع آوری این کودکان اقدام و از خانواده‌های آنان تعهد گرفته شده است، اما به علت درآمد پایین خانواده و مشکلات فرهنگی مجددا به خیابان بازگشته اند با این حال حتما بازنگری خواهد شد ضمن اینکه دستگاه قضایی نیز نسبت به برخورد با خانواده‌های متمرد قول مساعد داده است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به فعالیت ۴۲۵ سمن در استان گفت: لرستان مملو از سرمایه‌های اجتماعی است و براساس آخرین آمایش وزارت کشور در حوزه سرمایه اجتماعی و انسانی از میانگین کشوری بالاتر است.

ثمینی افزود: با تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از اساتید و اندیشمندان عرصه‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف در جهت بهره مندی از سرمایه‌های اجتماعی تلاش شده است تا بخشی از مشکلات اجتماعی استان را با نظریات این افراد در تصمیم سازی‌ها برطرف کنیم.

او اظهار کرد: ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین خرم آباد و آموزش‌های مختلف اخلاقی، کارآفرینی، توانمندسازی بانوان از اقدامات مهم در راستای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی در این شهرستان می‌باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.