سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک پنجم مبتلایان به کرونا در بوشهر، دشتستانی هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بیش از ۱۷ هزار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شده‌اند که ۲۱ درصد مبتلایان مربوط به این شهرستان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در نشست کمیته مقابله با کرونای شهرستان بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری روزانه به‌طور متوسط برای ۲۵ نفر تست تشخیص کرونا انجام‌ گرفته است.

او افزود: بیش از ۱۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا تا کنون در  استان شناسایی شده‌اند که ۲۱ درصدشان مربوط به شهرستان دشتستان است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با قدردانی از مردم و بازاریان در اجرای محدودیت‌های کرونایی، ادامه داد: در هفته سوم آذر حدود ۵۰۰ بازدید از صنف‌های مختلف و اماکن عمومی انجام‌گرفته و از اول آذر تاکنون ۳۴ واحد صنفی مختلف مهروموم شده و همچنین برای ۴۳ واحد صنفی نیز اخطاریه صادرشده است.

خویش‌دوست همچنین با اشاره به حادثه سیل در وحدتیه، گفت: پس از وقوه این حادثه، پایش آب آشامیدنی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن آسیب‌دیده انجام‌گرفته و ۴۰ کیلوگرم مواد غذایی که بر اثر آب‌گرفتگی مغازه‌ها قابل‌مصرف انسانی نبود، معدوم شده است.

او با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای بیماریابی در تمامی بخش‌ها و شهر‌های دشتستان، عنوان کرد: با توجه به وضعیت شهرستان در هفته جدید، از مردم می‌خواهیم که مانند ۹ ماه اخیر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و تلاش‌های کارکنان بهداشت و درمان را با رفتار‌های غیرمسئولانه هدر ندهند.


بیشتر بخوانید


فرماندار دشتستان هم گفت: با توجه به تغییر وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی، نظارت و بازرسی‌های کرونایی در تمامی اماکن و ادارات تشدید شده است.

فتح اله نوروزی با اشاره به اینکه محدودیت‌های کرونایی این هفته برای مشاغل ۳ و ۴ در شهرستان دشتستان اعمال می‌شود، ادامه داد: ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح با همکاری نیروی انتظامی اجرایی می‌شود و همه مشاغل ۳ و ۴ طبق مصوبات قبلی ستاد ملی کرونا تا ساعت ۸ شب اجازه فعالیت دارند.

او با تاکید بر نظارت‌ دقیق بر برگزاری مراسم تشییع و تدفین، به در پیش بودن شب یلدا و امکان اوج بیماری کرونا در دورهمی‌ها خانوادگی، از مردم دشتستان خواست به پویش «نه به دورهمی» بپیوندند و از فعالان اجتماعی و رسانه‌ها نیز دعوت کرد در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

فرماندار دشتستان بیان کرد: محدودیت‌هایی برای شب یلدا در شهرستان دشتستان اجرا خواهد شد که به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.