رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: ۱۴۰ واحد صنفی که که اجازه فعالیت داشتند اما شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا را رعایت نکردند، تعطیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۶ هزار بازرسی و نظارت ویژه به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، به همت بازرسان بهداشت محیط شهرستان دشتستان انجام گرفت.

او با اشاره به تداوم بازرسی‌ها افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تعطیلی صنف‌های پرخطر مانند، قلیان سرا‌ها و بیرون بر‌ها در شهرستان برای مبارزه با ویروس کرونا ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: بهداشت محیط با همکاری اداره صمت، اماکن، تعزیرات و نیروی انتظامی در مدت پنج ماه ۱۶ هزار و ۶۸۶ بازدید مستمر داشتند که ۱۴۰ واحد صنفی از صنف‌هایی که اجازه فعالیت داشتند، اما نکات بهداشتی را رعایت نکردند، بسته شدند.

خویش‌دوست عنوان کرد: برای ۱۸۶ صنف متخلف نیز اخطاریه صادرشده است و ۱۵ واحد صنفی نیز تاکنون به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده‌اند و طبق ضوابط با آن‌ها برخورد شده است.

او از مردم خواست در زمان خرید، به طور حتم از ماسک استفاده کنند و در صورت مشاهده رعایت نکردن دستورهای بهداشتی کرونا در واحد‌های صنفی، موارد را به سامانه ۱۹۰ منعکس کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: با اصنافی که سلامت مردم را تهدید و به موازین بهداشتی پیشگیری از کرونا (استفاده از ماسک، بهداشت فردی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی) بی‌توجهی کنند، به صورت سخت‌گیرانه، قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.