سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژنرال بازنشسته ناتو: ترامپ به دنبال ایجاد دودستگی در ارتش این کشور است

فرمانده ارشد سابق ناتو معتقد است رئیس‌جمهور آمریکا با اظهارات اخیر خود به دنبال ایجاد دودستگی در ارتش این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه سی ان ان، «وسلی کلارک» ژنرال بازنشسته ناتو، با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد ارتش و نظامیان این کشور اعلام کرد او به دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی در ارتش آمریکاست.

کلارک گفت: اسناد تاریخی نشان می‌دهند که همیشه نظامیان مخالف جنگ بوده اند. اگر به جنگ‌های گذشته نگاه کنید حتی در جنگ ویتنام ارتش قبل از جنگ از طرف‌های دیگر می‌خواست که محتاطانه پیش بروند. اگر به تحولات سال‌های گذشته نگاه کنید همیشه ارتش این درخواست را از رهبران سیاسی داشته است که آیا می‌توانید از دیپلماسی استفاده کنید؟ ارتش همیشه این درخواست را مطرح کرده است که لطفا ما را وارد جنگ نکنید؛ بنابراین همیشه این ارتش بوده که در مسیر جنگ مانع ایجاد کرده است. علاوه بر فرماندهان ارشد ارتش ناچارند هر سال گزارش مالی خودشان را ارائه بکنند. این گزارش همه آن چه را که آن‌ها در اختیار دارند نشان می‌دهد؛ بنابراین غیرممکن است که فرماندهان ارتش بتوانند از فعالیت‌های دیگران منفعتی کسب کنند.

وی با اشاره به اتهام زنی ترامپ به منفعت طلبی فرماندهان ارتش آمریکا گفت: ما دو درخواست داریم اول آن که گزارش مالی رئیس جمهور منتشر بشود. باید مشخص بشود که وی چه میزان مالیات پرداخت می‌کند و چه میزان ثروت دارد. آن چه که ترامپ درباره ژنرال‌های ارشد مطرح کرده است ساخته ذهن خود وی باشد و شاید وی تصور کرده است که اگر ژنرال ارشد بود چه مقدار می‌توانست پول و منافع مالی بدست آورد. اما کسب منافع مالی آخرین چیزی است که فرماندهان ارشد ما به آن فکر می‌کنند. بیشترین نگرانی آن‌ها این است که نتوانند ماموریتی را که رهبران سیاسی از آن‌ها درخواست کرده اند به انجام برسانند.

ژنرال وسلی کلارک افزود: این ایده که اکثر نظامیان آمریکایی دونالد ترامپ را دوست دارند ایده کاملا اشتباهی است. این تنها تصور خود ترامپ است. اظهارات اخیرا ترامپ درباره فرماندهان ارشد ارتش به همبستگی ارتش ضربه می‌زند، چون ممکن است برخی از نظامیان رده‌های پایین عملکرد فرماندهان ارشد را درک نکنند بنابراین اظهارات اخیر ترامپ مفید نیستند. اکثر فرماندهان ارشد ارتش آمریکا ترامپ را از نزدیک دیده اند و می‌شناسند. فرماندهان ارشد ارتش آمریکا از این اظهارات ناراضی هستند و در عین حال نمی‌توانند کناره گیری کنند. این اظهارنظر‌ها تلاش برای کسب آرای بخشی از نیرو‌های ارتش آمریکا است که ترامپ برای انتخاب مجدد خود به آن‌ها نیاز دارد.

وی ادامه داد: ترامپ در ایجاد دو دستگی در میان رده‌های ارتش آمریکا موفق نخواهد شد. اظهارات ترامپ برای ایجاد دوگانگی میان رده‌های ارتش آمریکا تاثیرگذار نخواهد بود. در عین حال این اظهارنظر‌ها به کاهش اعتبار ارتش آمریکا در سراسر این کشور منجر خواهند شد. اظهارات اخیر ترامپ درباره ارتش مشکلات زیادی را ایجاد خواهند کرد. این اظهارات در چارچوب اظهارنظر‌ها و رفتار‌های ترامپ در طول چهار سال گذشته است. این اظهارات به معنای خیانت است، زیرا وقتی فردی بعنوان رئیس جمهور این کشور به قانون اساسی سوگند می‌خورد این بدان معنا است که وی به زنجیره فرماندهی ارشد ارتش اعتماد دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.