سفارت روسیه در واشنگتن مانور آمریکا در استونی را که از امروز آغاز می‌شود، تحریک‌آمیز و خطرناک خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن، از مانور نظامی آمریکا در استونی که قرار است از ابتدای سپتامبر (امروز) آغاز شود و تا دهم ادامه داشته باشد انتقاد کرد و آن را تحریک آمیز و خطرناک نامید.

در بیانیه سفارت روسیه آمده است: «ما توجه‌ها را به پیام‌های ضد روسی جلب کرده‌ایم از جمله آنچه در واشنگتن‌تایمز گفته می‌شود و به حمایت رسانه‌ای از تمرینات نظامی نیرو‌های مسلح ایالات متحده با نیرو‌های استونی که از ابتدای سپتامبر تا دهم درست در مجاورت مرز‌های روسیه (به فاصله ۱۱۰ کیلومتر) با استفاده از سیستم‌های موشکی پرتاب چندگانه انجام خواهد شد توجه داریم.»

در ادامه سفارت روسیه اعلام کرد: «فدراسیون روسیه بار‌ها به ایالات متحده و متحدانش پیشنهاد داده است که فعالیت‌های آموزشی را محدود کنند و مناطق تمرینی را از خط تماس روسیه و ناتو به جای دیگر منتقل کند. ما اقدامات نیرو‌های مسلح آمریکا در استونی را تحریک آمیز و برای ثبات منطقه بسیار خطرناک می‌دانیم.»

سفارت روسیه در ادامه گفت تمایل دارد بداند ناتو با این کار قصد دارد چه پیامی را برای مسکو ارسال کند. سفارت روسیه در بیانیه خود نوشت «این همه هیاهو برای چه است؟ اعضای ناتو چه سیگنالی را می‌خواهند برای ما بفرستند؟ واقعا چه کسی در اروپا دارد به تنش‌ها دامن می‌زند؟ و همه این‌ها در متن اوضاع وخیم سیاسی قاره اروپا دارد رخ می‌دهد. سوال: اگر چنین اقدامی از سوی ارتش ما در نزدیکی مرز‌های آمریکا روی می‌داد آمریکا چه واکنشی را از خود نشان می‌داد؟»

تنش‌ها میان روسیه و ناتو در چند وقت اخیر شدت یافته و تحرکات ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه سبب نگرانی مسکو شده است. چندی پیش نیز آمریکا اعلام کرد قصد دارد تعدادی از نیرو‌های خود را از آلمان به لهستان اعزام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار