سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی محفل های ادبی زمینه ساز ایجاد تحول فرهنگی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی محفل های ادبی در کتابخانه‌ها برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و ایجاد تحول فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، است و تقویت و راه‌اندازی محفل های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها از مهم ترین اهداف نهاد برای تشکیل محافل ادبی در کتابخانه های عمومی است.


او گفت: به همین منظور محفل ادبی بیستون کرمانشاه، میزبان  نخستین سوگواره مجازی محافل ادبی شد این برنامه با محوریت شورای ادبی نهاد و محافل ادبی استان ها ، در فضای مجازی برگزار شد.

حسنی خونسار گفت: در این سوگواره استان‌های کرمانشاه، کردستان، سمنان و ایلام حضور داشت و استان کرمانشاه به عنوان اولین استان برنامه های خود را ارائه داد.

او افزود: پس از اجرای نماهنگ نوحه خوانی محلی با زیرنویس فارسی منوچهر پروینی، دبیر محفل ادبی بیستون شاعران و ادیبان مدعو را معرفی کرد و سهیل یاری ، دکتری ادبیات فارسی، در خصوص عاشورا در ادبیات فارسی نکاتی سخن گفت و  سید مرتضی معراجی، بهاره سالارآبادی و میلادخانی نیز در این برنامه به شعرخوانی با موضوع عاشورا پرداختند.

خونسار افزود: به رسم یادبود به شاعران حاضر در محفل ادبی از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، هدایا و لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.