۸ باب کتابخانه روستایی و ۳ کتابخانه سیار روستایی در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر، (شهدای دولت) گفت: در دولت تدبیر و امید خدمات شایانی در حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی در روستا‌ها صورت گرفت و راه اندازی این ۸ کتابخانه یکی از اقدامات مهم فرهنگی برای توسعه روستا‌ها به شمار می‌آید.

او افزود: جمعا تعداد ۲۴ باب کتابخانه روستایی در استان کرمانشاه وجود دارد، از سال ۱۳۹۳ تا کنون تعداد ۸ باب کتابخانه عمومی روستایی در روستا‌های کمتر توسعه یافته راه اندازی شده است و زیربنای این هشت کتابخانه جمعا به ۱ هزارو ۸۴۶ متر مربع می‌رسد.
حسنی خونسار بیان کرد:در سال‌های ۹۳ لغایت ۹۶ تعداد ۳ دستگاه کامیون به عنوان کتابخانه سیار روستایی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت که با نیرو‌های کتابدار متخصص هر کدام به روستا‌ها و مناطق محروم خدمات رسانی می‌کنند.

او گفت: همچنین تا پایان امسال یک باب کتابخانه عمومی روستایی در روستای کل کش شهرستان گیلانغرب افتتاح می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: هم اکنون تعداد ۱۳۳ هزارو ۶۲۳ نسخه کتاب در کتابخانه‌های روستایی استان وجود دارد، این کتابخانه‌ها با برگزاری تمام فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و مردم روستا به مانند کتابخانه‌های شهری خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.