مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: روستا‌های شهرستان سنقر با توجه به پراکندگی و جمعیت بالای آن نیازمند کتابخانه سیار هستند و اعتبار کافی برای خرید کامیون کتابخانه سیار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ در دیدار معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه  با حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی  مسائل پیش روی کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه بررسی شد.

 معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه توسعه کتاب و کتابخوانی، بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای پیشبرد اهداف و مأموریت‌ها و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی کافی نیست و به علت اعتبار نداشتن کافی، نهاد کتابخانه‌ها موفق به پرداخت کامل افزایش حقوق ۵۰درصد و‌سهم مناطق جنگی نشده است.

او اظهار داشت: با توجه به  واریز نشدن به موقع نیم درصد شهرداری‌ها اعتبار خرید منابع، نشریات و منابع دیجیتال در استان کرمانشاه کافی نیست.

حسنی خونسار همچنین عنوان کرد: روستا‌های شهرستان سنقر با توجه به پراکندگی و جمعیت بالای آن نیازمند کتابخانه سیار هستند و اعتبار کافی برای خرید کامیون کتابخانه سیار وجود ندارد.

خونسار با اشاره به نبود درآمد در کتابخانه‌های عمومی افزود: برای برطرف کردن این مشکلات باید سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از طرف شهرداری‌ها به موقع پرداخت شود و برای تامین اعتبار و رفع برخی از مشکلات حتی نیم درصد شهرداری‌ها هم به تنهایی کافی نیست و ما نیازمند حضور خیرین و سایر دستگاه‌ها هستیم.

او تامین نشدن اعتبار پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه را به عنوان یکی از مشکلات مهم فرهنگی استان یاد کرد و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در این مورد خواستار شد.

حجت الاسلام حسینی کیا،  با بیان اینکه افزایش بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و  مسائل پیش روی کتابخانه‌های عمومی را پیگیری می کنیم گفت:  باید در جهت افزایش اعتبارات تلاش بیشتری صورت گیرد و در این خصوص با مجمع نمایندگان استان رایزنی لازم را انجام می‌دهیم و در مجلس شورای اسلامی از این مسئله حمایت خواهیم کرد.

حسینی کیا همچنین تاکید کرد: یکی از فعالیت‌های مهم کتابخانه‌ها در زمینه همکاری موثر با آموزش و پرورش است که روابط و فعالیت‌ آن ها باید برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان و والدین آن‌ها در زمینه مطالعه عمومی گسترش یابد.

او ضمن تأکید بر لزوم اهتمام بیشتر شهرداران در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها، افزود: شهرداران باید سهم نیم درصد را به موقع پرداخت کنند، همچنین از طریق خیرین نیز در جهت افزایش منابع و توسعه کتابخانه‌ها تلاش کنیم.

او اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی مهمترین شاخصه توسعه فرهنگی است و برای برطرف کردن مشکلات این حوزه در مجلس شورای اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.