سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه متوازن رویکرد آموزش وپرورش/ رشد ۵۰ درصدی جمعیت هنرجویان درافق ۱۴۰۲

توسعه متوازن تحصیلی در رشته‌های نظری، کار دانش و فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش خراسان جنوبی در فرآیند هدایت تحصیلی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبیدر آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با مدیرکل فرودگاه‌های استان و افزایش رشته‌های هنرستان فضانوردی، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار هنر جو در ۱۱۹ هنرستان استان مشغول تحصیل می‌باشند.

او با اشاره به تحصیل ۴۲ درصد جمعیت دانش آموزان استان در رشته‌های کار دانش و فنی و حرفه ای، افزود: توسعه شاخه‌ی فنی وحرفه‌ای درخراسان جنوبی به گونه‌ای است؛ که پیش بینی می‌شود در افق ۱۴۰۲ جمعیت هنر جویان هنرستان‌ها ۵۰ درصد رشد داشته باشد.

واقعی بابیان این که خراسان جنوبی، از حیث جمعیت هنرجویان، در بین ۳۲ استان، رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: افزایش رشته‌های هنرستان هوانوردی استان یکی از برنامه‌های این اداره کل برای سال تحصیلی جدید است و امسال دو رشته مهمانداری و تعمیر و نگهداری هواپیما به رشته‌های موجود اضافه می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به مهیابودن بستر‌های فیزیکی، تجهیزات وامکانات برای حضور دانش آموزان درهنرستان‌ها و ادامه تحصیل در رشته‌های هنرستانی، اظهار کرد:برای رسیدن به شاخص‌های توسعه متوازن تحصیلی نیازمند برنامه ریزی مداوم و فرهنگ سازی برای استقبال دانش آموزان و اولیای ایشان از ادامه تحصیل در شته‌های فنی و حرفه‌ای وکاردانش است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: این تفاهم نامه با هدف توسعه و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه ای، ومهارتی، ایجادسازوکار‌های لازم جهت هماهنگی درسیاست گذاری واجرای صلاحیت حرفه‌ای در راستای سیاست‌های کلی نظام وقوانین برنامه ششم، برمبنای بندنهم فصل هفتم اهداف عملیاتی و راهکار‌های سند تحول بنیادین طراحی، تدوین و امضا شد.

انتهای پیام/ ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.