رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت:۸۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای در کشور وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛صالحی عمرانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در جمع اصحاب رسانه گفت:۸۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای در کشور وارد بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مأموریت اصلی ما تربیت نیروی متخصص است،افزود:هم اکنون 178 آموزشکده و دانشکده زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه ای فعالیت می کنند.

صالحی عمرانی با اشاره به نیاز به نیروهای مهارت دیده در کشور گفت:در کشور تنها  4 درصد نیروی تکنسین داریم که باید بیش از این باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود:دانشگاه فنی و حرفه ای کشور 170 هزار دانشجو، هزار و 300 کارگاه و آزمایشگاه، 100 رشته کاردانی، 60 رشته کارشناسی ناپیوسته و 7 رشته کارشناسی پیوسته با هزار عضو هیئت علمی و کادر آموزشی دارد .

وی اظهار کرد: 57 آموزشکده و دانشکده اختصاصی دختران است تا در کنار مردان بتوانند در تولید نقش داشته باشند.

صالحی عمرانی با بیان اینکه در کل کشور 5 آموزشکده همزمان پسران و دختران داریم،بیان کرد: 2 آموزشکده همزمان پسران و دختران در خراسان جنوبی است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به تفاهم نامه ای که بین دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و استانداری خراسان جنوبی تنظیم شد اشاره کرد و گفت:در این تفاهم نامه منعقد شد حدود 6 میلیارد تومان با کمک دانشگاه و استانداری برای اتمام پروژه های نیمه تمام دانشکده های فنی وحرفه ای و بازسازی و بهسازی کارگاهها و آزمایشگاه ها در استان هزینه شود.

وی همچنین با اشاره به بروز رسانی سر فصلهای برنامه های درسی افزود:هم اکنون شناسایی رشته های مختلف متناسب با نیاز جامعه در دستور کار است تا بتوانیم پاسخگوی همه ی بخش ها در جامعه باشیم .

وی گفت:برای بین المللی سازی آموزش های مهارتی در نظر داریم تا سال آینده این موضوع با تبادل دانشجو با افغانستان و سایر کشورهای هم جوار عملی شود.

صالحی عمرانی همچنین از اختصاص 17 رشته جدید کارشناسی به خراسان جنوبی خبر داد و افزود:خراسان جنوبی دارای ظرفیت های معدنی بالایی است و امروز مقرر شد بخش صنعت و معدن نیازهای آموزشی و مهارتی خود را به دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام کند تا رشته های جدیدی در این رابطه راه اندازی شود.

در خراسان جنوبی 3 هزار و 200 دانشجو در 62 رشته تحصیلی در دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ

۸۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای در کشور وارد بازار کار می‌شوند

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.