معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از اجرای طرح ایران مهارت در مدارس استان خبر داد.

حق پرست معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:طرح ایران مهارت در مدارس استان اجرا می شود. 

وی افزود:این طرح جهت دانش آموزان دوره اول متوسطه در مدارس استان اجرا می شود.

حق پرست گفت:طرح ایران مهارت از اواخر سال گذشته آغاز شده و در هشت استان به شکل پایلوت برنامه‌ریزی شد که به نوعی طرح فرهنگ مهارت آموزی میان آموزش فنی ‌و حرفه‌ای و آموزش و پرورش است.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود:با توجه به فقر مهارتی که در کشور وجود دارد ما باید این فرهنگ را گسترش دهیم که در این راستا طرح ایران مهارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای برنامه‌ریزی شده تا زمانی که دانش‌آموزان می‌توانند برای خود تصمیم بگیرند در مقاطع هفتم و یا هشتم تحصیلی بتوانند در این طرح شرکت کنند.

وی اظهار کرد:در این طرح حدود 235 استاندارد آموزشی تدوین شده که دانش آموزان در این حرف بر اساس انتخاب و علاقه به مهارت آموزی می پردازند. 

حق پرست با بیان اینکه این طرح با هدف فرهنگ ‌سازی در جهت مهارت‌ آموزی دانش آموزان برای ورود به بازار کار، ایجاد زمینه شناسایی استعداد های مهارتی دانش آموزان،ارتباط میان آموزش رسمی و غیر رسمی و کمک به خلاقیت و نوآوری دانش آموزان انجام می شود،گفت:از آنجا که مدرسه یکی از پایگاه های مهم مهارت آموزی است، این طرح توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان  در مدارس متوسطه اجرا خواهد شد.  

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود:داوطلبان می توانند در مدت ۶۰ ساعت  یکی از مهارتهای پیش بینی شده را به صورت تئوری و عملی فرا بگیرند و در صورت قبولی گواهی مهارت آموزی را از اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان دریافت می کنند.

وی اظهار کرد:در این طرح دانش‌آموزان فارغ از مباحث تحصیلی آموزش می‌بینند و به نوعی شاید این مهارت را کامل آموزش نبینند اما آمادگی لازم برای ایجاد انگیزه و رفتن به سمت کارهای مهارتی را پیدا می‌کنند و در واقع با این طرح فرهنگ مهارت‌آموزی را توسعه می‌دهیم.

حق پرست گفت:این طرح در سال جاری در 10 درصد مدارس دولتی و 100 درصد مدارس هیأت امنایی و غیر دولتی استان اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/غ

طرح ایران مهارت در مدارس استان اجرا می شود

 

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.