معاون اداره کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: آمار کارگران ساختمانی نام نویسی و بیمه شده به ۹ هزار و ۸۱۱ نفر می‌رسد

 اکبری معاون ادراره کل تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: ۷ درصد حق بیمه کارگران ساختمانی توسط شخص بیمه شده پرداخت و ۲۰ درصد باقیمانده از محل صدور پروانه‌های ساختمانی تأمین می‌گردد.

وی افزود:کارگران تحت پوشش این نوع بیمه از دفترچه خدمات درمانی، بازنشستگی، از کار افتادگی و سایر مزایای مندرج در قانون تأمین اجتماعی بهره مند می‌شوند.

 اکبری ضمن بیان چکیده قوانین حوادث ناشی از کاربه ماده ٣ آئین نامه حفاظتی کارگاه‌های ساختمانی اشاره کرد و گفت: مسئولیت اجرایی مقررات این آئین نامه بر اساس مواد ٩١ و ٩٥ قانون کار بر عهده کارفرما می‌باشد.

معاون اداره کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولیت تنظیم و گزارش حادثه را به عهده کارفرما دانست و افزود:کارفرما موظف است طبق قانون گزارش حادثه را در اسرع وقت به صورت کتبی به ادارات کار و تامین اجتماعی ارائه نماید.

وی در پایان گفت: طرح بیمه کارگران ساختمانی از تیر ماه سال ۸۹ در کشور اجرایی شده که با توجه به قانون، افرادی واجد شرایط استفاده از این بیمه هستندکه ضمن داشتن کارت مهارت معتبر از سوی سازمان فنی وحرفه‌ای، بطور مستقیم درمشاغل صنعت ساختمان اشتغال داشته ونیز مشمول مقررات خاص از نظر بیمه وبازنشستگی نباشند.

انتهای پیام / ط آ

پرداخت ۷ درصد حق بیمه توسط شخص بیمه شده

برچسب ها: بیمه ، تأمین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار