سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای نگهبان یکی از بهترین نهاد‌های انقلاب اسلامی

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : شورای نگهبان قانون اسلامی یکی از بهترین، شاخص‌ترین و نورانی‌ترین نهاد‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : عملکرد شورای نگهبان به گونه‌ای بوده که همواره مورد تایید امامین (امام راحل و مقام معظم رهبری) بوده است، زیرا تعدادی فقیه مجتهد، عادل و متخصص وظیقه حراست از دستاورد‌های نظام اسلامی را بر عهده دارند و این وظیفه بسیار مورد توجه و مهم است.

او با اشاره به اهمیت عملکرد شورای نگهبان گفت : وقتی با اوصاف عادل، فقیه و متخصص اعضای شورای نگهبان را مورد خطاب قرار می‌دهیم در واقع اهمیت موضوع این شورا را می‌رساند، زیرا عملکرد این شورا در طول تاریخ شکل گیری به شکل ۱۰۰ درصد مورد تایید امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌باشد.

او افزود: هر انسان عاقلی وقتی برنامه‌های شورای نگهبان را می‌بیند تصدیق می‌کند که عملکرد این شورا لازم است در واقع به گونه‌ای ارتکازی (توافقی و عرفی) است، یعنی انسان عاقل و هوشمند این شورا را لازم می‌داند، تا جامعه قوام لازم را برای حرکت رو به جلو داشته باشد.

علما افزود: شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران از نعمت‌های الهی است و انصافاً انسان‌های بی غرضی در آن جا مشغول خدمت می‌باشند، افراد آگاهی که فقط و فقط چهارچوب اسلام را مدنظر داشته و تا جایی که بتوانند، استقراء وسع می‌کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: هر زمانی که انسان به تکلیف خود عمل کند، برای او عید است و شورای نگهبان به تکلیف الهی خود عمل می‌کند تا انقلاب اسلامی را که ثمره خون هزاران شهید گلگون کفن است از حوادث روزگار و توطئه دشمنان محفوظ نگاه دارد.

آیت الله علما ادامه داد: نظارت در تمام دنیا وجود دارد، منتها با ماهیتی متفاوت، لذا نباید گروهی نسبت به موجودیت شورای نگهبان خرده گیری کنند، زیرا وجود این شورا با عقل و منطق و براساس تعالیم دینی برای حفظ و حراست انقلاب اسلامی استوار است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات و مسئول شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را با موفقیت برگزار کردیم و برای برگزاری مرحله دوم انتخابات برای منتخب سوم شهر کرمانشاه و همچنین منتخب شهرستان‌های اسلام آباد و دالاهو آمادگی لازم را داریم.

حجت الاسلام محسن مفید افزود: براساس قانون ۲۱ شهریور ماه سال جاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی برای شهر کرمانشاه و شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو برگزار می‌شود و شورای نگهبان این آمادگی را دارد این این مرحله را هم با موفقیت پشت سر بگذارد.

رییس دفتر نظارت بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان کرمانشاه از تجدید پیمان اعضای این شورا با آرمان‌های امام، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به این که کار شورای نگهبان یک حرکت جهادی می‌باشد، اعضای این شورا آمادگی هرگونه جانفشانی در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی را دارند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.