سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۳۳۷ طرح اشتغال توسط کمیته امداد استان کرمان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: ۳۳۷ طرح اشتغال طی سه‌ماهه نخست امسال توسط کمیته امداد اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها و خروج آنان از چرخهٔ حمایتی است، گفت: اجرای طرح‌های اشتغال موجب ارتقاء عزت‌نفس مددجویان شده و زمینه لازم برای حضور آنان را در اجتماع را فراهم می‌کند و همچنین توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی مددجویان بر اساس نیازسنجی، استعداد سنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.

او با بیان اینکه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان از تأثیرات مثبت اجرای طرح‌های اشتغال بوده و تاکنون بسیاری از مددجویان تحت حمایت استان با اجرای این طرح‌ها خودکفا شده‌اند، افزود: طرح‌های اشتغال کمیته امداد در زمینه‌های مختلف ازجمله دامداری، کشاورزی و باغداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی، خدماتی، حمل‌ونقل و فرش و صنایع‌دستی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان از اجرای ۳۳۷ طرح اشتغال توسط این نهاد طی سه‌ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: برای اجرای این تعداد طرح اشتغال ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده است.

خواجه در ادامه به اولویت‌های و برنامه‌های مهم کمیته امداد استان در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان طی امسال اشاره کرد و بیان داشت: اجرای ۸ هزار و ۴۰۰ شغل در سال ۹۹ برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر از محل منابع اشتغال پایدار روستایی، تبصره ۱۶ و منابع داخلی امداد و همچنین کاریابی برای ۱۰۵۳ نفر از مددجویان تحت حمایت و فرزندان آن‌ها از طریق بسته‌های تشویقی و تعامل با کارفرما از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های کاری حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان در سال جاری است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان از نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال اجراشده توسط مددجویان خبر داد و افزود: در کمیته امداد نظارت کامل از ابتدا تا انتهای طرح‌های اشتغال وجود دارد و این رویکرد این نهاد را به سمت استفاده بهینه از منابع و حفظ سرمایه سوق داده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.