مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به خدمات درمانی به مددجویان زیرپوشش گفت: این خدمات شامل بیمه پایه و بیمه مکمل مددجویان است که بیمه پایه مددجویان شهری به همت سازمان بیمه سلامت تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد کرمان با اشاره به آمار بالای محرومان و اقشار آسیب پذیر در استان کرمان گفت: باید باهم افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها در جهت حل مشکلات محرومان و محرومیت‌زدایی قدم برداریم.

او به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت جوانان و حضور آن‌ها در میدان سازندگی جامعه و محرومیت‌زدایی اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم باهم افزایی و استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادی و هم‌چنین گروه سازی و جذب جوانان پا به کار در جهت خدمت‌رسانی بیشتر و سازندگی مناطق محروم گام برداریم.

صادقی هدف اصلی این نهاد را توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، اشتغال و فرهنگی اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این راستا نیز با همکاری و هم‌افزایی گروه‌های جهادی بتوانیم قدم‌های مؤثری برداریم.

او به ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد وگفت: این خدمات شامل بیمه پایه و بیمه مکمل مددجویان است که بیمه پایه مددجویان شهری به همت سازمان بیمه سلامت تامین می‌شود و بیمه مکمل که شامل فرانشیز‌های دارویی، بستری و سرپایی، هزینه‌های ایاب و ذهاب، پروتز‌های درمانی و بهداشت، سبد‌های تغذیه‌ای برای کودکان، مادران باردار و شیرده و بیماران مسلول (مبتلا به سل) با تلاش کمیته امداد تامین می‌شود.

صادقی تصریح کرد: سیستم بیمه سلامت مانند سیستم قبلی سیستم ارجاع است که در این سیستم مددجو ابتدا به پزشک خانواده مراجعه می‌کند و در صورت تایید پزشک خانواده همزمان به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان اظهار داشت: همه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دارای دفترچه بیمه هستند که بیمه پایه آن‌ها بیمه روستایی و عشایر و یا بیمه سلامت است.

او گفت: هم اکنون ۱۵ هزار دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان استان کرمان صادر شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان  با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و بیمه سلامت افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه امورات درمانی و بیمه‌ای مددجویان شهری تحت حمایت این نهاد به بیمه سلامت واگذار شده است.

صادقی افزود: تمام مددجویانی که بیمه آن‌ها به سازمان بیمه سلامت انتقال داده می‌شود امورات درمانی این افراد از طریق سازمان بیمه سلامت پیگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه این افراد شامل تمام مددجویان شهری ساکن شهر‌های با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر می‌شود، گفت: هم‌اکنون حدود ۲۵۰ هزار مددجوی شهری و روستایی از خدمات بیمه‌ای پایه و مکمل کمیته امداد استان کرمان بهره‌مند هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان افزود: این نهاد بر امورات درمانی و بیمه‌ای مددجویان در کنار بیمه سلامت نظارت می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار