مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، از تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان فروردین ماه ۹۹ خبرداد.

بیمه شدگان نگران تمدید دفترچه بیمه سلامت و هزینه‌های درمان خود نباشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، افرادی که در بهمن و یا اسفند تاریخ اعتبار دفترچه بیمه آن‌ها تمام می‌شود برای تمدید دفترچه نیاز به مراجعه حضوری ندارند و این دفترچه‌ها تا پایان فروردین ماه ۹۹ اعتبار دارد.

او افزود: تمامی بیمه شدگان صندوق‌های کارکنان دولت، روستائیان، سلامت همگانی و نیز صندوق سایر اقشار درصورت منقضی شدن تاریخ اعتبار و دارا بودن نسخ سفید دردفترچه، بدون حضور در دفاتر پیشخوان و نیاز به تمدید دفترچه بیمه، می‌توانند تا سی و یکم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از خدمات سلامت استفاده کنند.

او تصریح کرد: عمده دارو‌هایی که نیاز به تمدید دارند به صورت خودکار برای بیماران تمدید شده است و افراد می‌توانند برای گرفتن دارو فقط به داروخانه مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمان تصریح کرد: افراد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های در نظر گرفته شده بستری می‌شوند، و هزینه درمان به صورت ۱۰۰ درصد رایگان است که ۹۰ درصد آن توسط بیمه و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت خواهد شد.

محمد جعفری از پرداخت دوماه مطالبات مراکز درمانی از قبل از آلودگی استان به ویروس کورنا و همچنین تامین برخی کالا و تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی گفت و این را حداقل وظیفه‌ای دانست که اداره کل بیمه سلامت استان کرمان در کنار ستاد مقابله با ویروس کورنا در استان انجام داده است.

محمد جعفری از راه اندازی سایت اطلاع رسانی تخصصی بیماری کرونا در بیمه سلامت با آدرس https://corona.ihio.gov.ir گفت و همچنین اعلام کرد که پزشکان بیمه سلامت از ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر از طریق شماره ۱۶۶۶ برای کمک به وزارت بهداشت پاسخگوی سوالات مردم در رابطه با ویروس کرونا هستند.

مدیرکل بیمه سلامت در پایان به بیمه شدگان هشدار داد که از منزل خارج نشوند و مهمترین روش درمان کورنا پیشگیری می‌باشد که متاسفانه برخی از مردم با عدم رعایت هشدارها، زنجیره انتقال ویروس به خود و دیگران را قطع نمی‌کنند لذا جان خود و خانواده خود را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار