سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهد‌های کودک از امروز باز گشایی شدند

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان از بازگشایی مهد‌های کودک سراسر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمدرضا عباسی معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس جمهور ، کلیه مهد‌های کودک بازگشایی شدند.

او افزود: علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در راستای افزایش استاندارد‌های لازم تمهیداتی برای حضور کودکان در مهد‌های کودک در نظر گرفته شده است.

عباسی عنوان کرد: ضدعفونی کامل مهد‌های کودک قبل از بازگشایی و در پایان هر روز،  استفاده نکردن از فضا‌های بازی مشترک، حضور پرسنل مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی، نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که به تحرک بالا نیاز دارد، تغییر چیدمان کلاس ها، عدم حضور اولیا و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک، اخذ تعهد از اولیا مبنی بر اطلاع رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا و پذیرش نکردن کودک در ایام قرنطینه از جمله برخی از این تمهیدات است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان ادامه داد: در شهرستان‌های منطقه سفید و زرد مهد‌های کودک موظف به فعالیت با نصف ظرفیت برای کودکان زیر ۲ سال و ۲ تا ۴ سال بوده و در مناطق سفید برای کودکان ۵ و ۶ سال فعالیت آزاد و در مناطق زرد فعالیت مهد‌های کودک برای کودکان ۵ و ۶ سال با نصف ظرفیت و با اولویت مادران شاغل است.

این مقام مسئول گفت: فعالیت با یک سوم ظرفیت برای کودکان زیر ۲ سال و ۲ تا ۴ سال و فعالیت با نصف ظرفیت برای کودکان پنج تا شش سال با اولویت مادران شاغل، در دستور کار مهد‌های کودک قرار گرفته است.

انتهای پیام/م
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.