معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: بر اساس قرارداد‌های میان والدین و مهد کودک‌ها تنها شهریه ثابت اسفندماه پرداخت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در ماه های پایانی سال و تعطیلی برخی از کسب و کارها، زیان های فراوانی را به همراه داشت که شاید از جمله آن بتوان به مهدکودک ها اشاره کرد.

پرداخت شهریه و نپرداختن آن نیز این روزها تبدیل به مشکلی میان والدین و  مراکز شده است که موجب شد تا به سراغ مسئولین استانی و کشوری برویم تا مشکل پیش آمده به صورت قانونی حل شود.

محمد رضا عباسی معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال و تعطیلی مراکز آموزشی و مهدکودک‌ها گفت: گسترش کووید ۱۹ موجب زیان رسیدن به بسیاری از مشاغل شد که مهد‌های کودک نیز از این قائده مستثنی نبودند، به همین علت نیز سازمان بهزیستی به منظور حمایت از این محل ها، راهکاری را بر اساس قانون در نظر گرفت.

او افزود: بنابر بخشنامه سازمان بهزیستی کشور و قرارداد میان والدین و مهد کودک‌ها در زمان ثبت نام؛ هزینه استفاده از خدمات مهد‌های کودک کمتر از یک ماه (از یک تا ۳۰ روز) معادل یک ماه کامل بوده و شهریه ثابت اسفند ماه ۹۸ باید باید به صورت تمام پرداخت شود.

عباسی بیان داشت: مهد‌های کودک نیز با وقوع بحران کرونا دچار مشکل شده و باید اجاره بها، هزینه آب، برق و ... را بپردازند، لذا از خانواده‌ها خواستاریم با توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی و رافت و نیکوکاری این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان با تاکید بر اینکه خانواده‌ها تنها باید شهریه ثابت را پرداخت کنند، گفت: این هزینه شامل خدمات مهد کودک‌ها مانند صبحانه، ناهار، میان وعده و فوق برنامه نخواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تنها کودکان ثبت نام شده در مهد‌های کودک تحت نظارت بهزیستی، ملزم به پرداخت شهریه ثابت هستند و در خصوص موارد خارج از نظارت این سازمان متولیان مرتبط باید پاسخگو باشند.

وصول شهریه ثابت حق قانونی مهد‌های کودک 

در این میان محسن شجاعی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان نیز در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت:طلب شهریه ثابت از والدین توسط مهد کودک‌ها امری قانونی است و در بند‌های مختلف قراردادبه آن اشاره شده است.

او با بیان اینکه هیچ مهدکودک دولتی در استان وجود ندارد، ومهد‌های کودک به بخش خصوصی واگذار شده و بر اساس منابع مالی خود مدیریت می‌شوند، گفت:پس از شیوع کرونا، این مراکز تعطیل شده‌اند و در حال حاضر فعالیتی ندارند وممکن است با طولانی شدن تعطیلی مهد کودک‌ها هزینه‌های املاک استیجاری باعث تحمیل بار مالی مضاعفی برآنان شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان گفت:این شرایط برای مسئولان مهد‌ها بسیار سخت بوده و مجبور به جبران بخشی از هزینه‌های جاری خود هستند لذا والدین با در نظر گرفتن این امر می‌توانند به کمک مهد‌ها بیایند.

شجاعی یادآور شد:اگرچه مهد‌های کودک به دلیل بیماری کرونا بسته بوده اند، اما بر اساس قانون و با توجه به قراردادی که دارند مجاز هستند تا پایان قرارداد خود با والدین «شهریه ثابت» را اخذ کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان افزود:والدین هم می‌توانند با پرداخت حق شهریه ثابت تا به امروزبه مهد‌ها مراجعه کرده ونسبت به فسخ قرارداد اقدام کنند.

واکنش بهزیستی به دریافت شهریه مهدها در برخی از استان‌ها

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص دریافت شهریه مهدهای کودک از والدین در پی تعطیلی مهدها به علت شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌ها اظهار کرد: مهدهای کودک حق ندارند که از والدین به خاطر ماه‌هایی که کودکان در مهد نبودند شهریه دریافت کنند.

او بیان کرد: اگر کودک تنها یک روز در ماه در مهدکودک حضور داشت، آنگاه مهد می‌تواند شهریه کل ماه را دریافت کند. پس در شرایط فعلی مهدهای کودک باید شهریه ثابت اسفند ماه ۹۸ را دریافت کنند، اما شهریه ماه‌های فروردین و اردیبهشت را که کودکان هیچ روزی در مهد حضور نداشتند، نمی‌توانند دریافت کنند.

فرید تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از سوی مهدهای کودک مبنی بر دریافت شهریه فروردین و اردیبهشت ماه در سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور حتما با مراجعه به بهزیستی شهرستان و یا استان مربوطه مورد تخلف را اعلام کنند تا بهزیستی به این موارد رسیدگی کند و همچنین والدین می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳، اسامی مهدهای متخلف را اعلام کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.