سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان سیا از ارائه اسناد مربوط به ترور سردار سلیمانی خودداری می‌‎کند

یک رسانه آمریکایی که درباره سیاست ترامپ درقبال ایران تحقیق می‌کند اعلام کرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از ارائه اسناد مرتبط ترور سردار سلیمانی خودداری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکن کانزروتیو در گزارشی اعلام کرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از ارائه اسناد مرتبط با ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خودداری می‌کند.

آمریکن کانزروتیو نوشت در حال تحقیق درباره سیاست خارجی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران است و از ماه‌ها پیش به بررسی این موضوع پرداخته که آیا ترامپ قانون‌های مرتبط با درگیری مسلحانه با ایران را رعایت کرده است یا خیر.

پایگاه آمریکن کانزروتیو اعلام کرد ترور سردار سلیمانی غیر از آنکه باعث تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران شد، احتمالا حاکی از آن است که به اعتقاد ترامپ امکان جنگ‌افروزی با ایران بدون دریافت مجوز از کنگره وجود دارد.


بیشتر بخوانید: سنا در شکستن وتوی ترامپ علیه ایران ناکام ماند

آمریکا به مجروحان مغزی حملات موشکی ایران به عین‌الاسد مدال شجاعت داد


این رسانه آمریکایی نوشت در ماه ژانویه با توجه قانون آزادی اطلاعات، از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خواسته اسناد مربوط به ترور سردار سلیمانی به خصوص موارد مربوط به اطلاع‌رسانی به کنگره درباره این حمله را ارائه دهد؛ اما سازمان سیا بعد از چندین ماه بالاخره به این درخواست پاسخی مبهم و گیج‌کننده داده است.

سازمان سیا در پاسخ به این درخواست گفته نمی‌تواند بود یا نبود چنین اسنادی را تایید یا تکذیب کند.

آمریکن کانزروتیو نوشته چنین پاسخی حتی از ارائه اسنادی که بخش‌های زیادی از آن لاک گرفته شده‌اند مبهم‌تر و غیرشفاف‌تر است.

ترامپ و مقام‌های ارشد دولت وی مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی، دستور ترور سردار سلیمانی را در واکنش به تهدیدات قریب‌الوقوع وی علیه پرسنل آمریکا در منطقه صادر کرد.

ترامپ چندی پیش مدعی شد که سپهبد سلیمانی ۴ سفارتخانه آمریکا را هدف گرفته بود و برای حمله به آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بود.

با این حال، دولت ترامپ تا کنون قادر به ارائه اسنادی در ارتباط با این ادعا نبوده است.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
امید
۱۳:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با یاد وخاطر همه شهیدان وطن ومخصوصا سردار دلها که همیسه راهش ویادش زنده خواهد بود . احتیاجی به اسناد دروغین شیطان بزرگ نیست : ولی ما میتوانیم با ارایه مستمر فیلمهای موشکباران عین الاسد ومیزان خسارات وهراس شدید سربازان وافسران آمریکایی و همچنین شادی جهانیان از این ضربه مهلک : داغ آنها رو تازه کنیم.
نجیبه
۱۲:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا جنایتکار،شیطان بزرگ.
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شیطان بزرگ
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شیطان بزرگ
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خبری از پرونده ترور سردار بزرگ اسلام نیست به کجا رسید
یک دفعه فراموش نشه این دیگه چه جورش است سردارمون را شهید کردند نخبه نظامی کشور سرباز وطن را هدف قراردادند این دولت انگار نه انگار باید دنبال هر حرفی که با آمریکا می آید باید حتما نامی از سردار سلیمانی برده شود بخدا این رسم جوانمردی نیست
..............
۱۲:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این ترور ناز کشیدن آمریکا دیگه بسه ، ما منتظر ترور ترامپ هستیم
آرش
۰۹:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا