ارتش آمریکا در نظر دارد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای لشکر ۸۲ هوابرد خود را از کشور‌های عراق و کویت خارج کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی استرایپس، ارتش آمریکا نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تن از نیروی لشکر ۸۲ هوابرد نیروی هوایی، را پس از استقرار اضطراری در اوایل ژانویه امسال، از خاورمیانه خارج می‌کند.

لشکر ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا اوایل سال میلادی جاری در هنگامه افزایش تنش‌های میان ایران و آمریکا برای کمک به فرماندهی نیروی‌های تروریستی آمریکا در منطقه (سنتکام)، به خاورمیانه اعزام شدند. بنا به گزارش استرایپس، فرماندهی این نیرو‌ها در صفحه فیسبوک خود از بازگشت نیرو‌های تحت فرمان خود در هفته‌های آتی به آمریکا خبر داد.

نزدیک به ۸۰۰ نفر از نیرو‌های لشکر ۸۲ هوابرد درماه فوریه به آمریکا برگردانند شدند. این اقدام پیش از آن صورت گرفت که همه گیری ویروس کرونا در جهان صورت گرفت. بسیاری از اعضای لشکر ۸۲ هوابرد نیروی هوایی آمریکا در کویت و بقیه آن‌ها در عراق مستقر بودند تا در ایجاد امنیت سفارتخانه آمریکا در بغداد کمک کنند.

بنا به اعلام مقامات فرماندهی لشکر ۸۲ هوابرد، این نیرو‌ها پس از بازگشت به آمریکا تحت قرنطینه دو هفته‌ای قرار می‌گیرند.

پیشتر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد نظامیان آمریکایی که به منظور «بازدارندگی» در مقابل ایران به خاورمیانه اعزام شده بودند، به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکنون در کویت گیر افتاده اند. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا دستور داد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جابجایی نیرو‌های نظامی این کشور در خارج از آمریکا، به مدت ۶۰ روز متوقف شود.

نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا چند روز پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران از چند پایگاه نظامی آمریکا از کارولینای شمالی به کویت اعزام شدند.

ترور سردار سلیمانی در سوم ژانویه که برخلاف قوانین بین المللی در فرودگاه بغداد صورت گرفت، به تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا انجامید. نزدیک به ۸۰۰ نیروی خدماتی آمریکا در ماه فوریه به پایگاه نظامی در کارولینای شمالی بازگشتند، اما ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی نظامی در کویت باقی ماندند و اکنون به دلیل شیوع کرونا در این کشور گیر افتاده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار