بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، آمریکا با ارسال کاروان نظامی قصد ایجاد و تجهیز یک پایگاه نظامی در استان الحسکه سوریه را دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تله سور، دولت آمریکا روز جمعه با ارسال کاروان نظامی به استان الحسکه سوریه در تدارک ایجاد پایگاه نظامی جدید در این کشور است.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه کاروانی متشکل از ۳۵ کامیون حامل کمک‌های نظامی و مواد و تجهیزات جنگی و لجستیکی راهی شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه در ۸۶۶ کیلومتری شمال شرق دمشق شده است. دو بالگرد و نیرو‌های مسلح عضو نیرو‌های دموکراتیک سوریه این کاروان نظامی آمریکا را در فاصله استان‌های دیرالزور و الحسکه همراهی می‌کردند.

پیشتر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده بود هدف آمریکا از اعزام این کاروان نظامی تقویت پایگاه نظامی خود در این منطقه است. نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا بیشتر در بخش‌های شرقی سوریه متمرکز هستند، اما در بخشی از استان حمص در امتداد مرز عراق نیز حضور دارند.

روز شنبه نیز برخی رسانه‌های خبری از ورود یک کاروان نظامی آمریکا به استان الحسکه خبر دادند.

آمریکا برخلاف ادعا‌های رئیس جمهور خود درباره خروج نظامیانش از سوریه، همچنان چندین پایگاه نظامی خود را در میادین نفت و گاز این کشور حفظ کرده است.

حضور نظامی آمریکا در میادین نفتی سوریه بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته و دولت دمشق آن را نقض حاکمیت ارضی خود می‌داند. پیشتر دونالد ترامپ به نگه داشتن نظامیان آمریکایی در سوریه با هدف چپاول نفت این کشور اذعان کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار