وزارت دفاع روسیه اعلام کرد خدمه دو کشتی جنگی این کشور پس از بازگشت از ماموریت سوریه قرنطینه می‌شوند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «زِوِزدا» وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد خدمه دو کشتی جنگی روسیه پس از انجام ماموریت در سوریه، برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در قرنطینه قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش خدمه ناوچه «ماکاروف» و ناوچه «اِسِن» که به تازگی وارد کریمه شده‌اند، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در قرنطینه قرار می‌گیرند.

این دو ناوچه پس از یک سفر طولانی در دریای مدیترانه به «سِواستوپول» بازگشتند. فرماندهی ناوگان دریای سیاه به ملوانانی که در این سفر دریایی با خارجی‌ها در تماس بوده‌اند دستور داده است در این کشتی‌ها قرنطینه باشند و تا زمانی که مشخص نشده همگی آن‌ها سالم هستند به بندر نزدیک نشوند.

براساس قوانین بندر سواستوپول، معیار‌های قرنطینه برای همه یکسان است چه کشتی‌های غیرنظامی و چه کشتی‌های جنگی. گفته می‌شود خدمه این ناوچه‌ها به مدت ۱۴ روز در داخل کشتی قرنطینه هستند و در این مدت نه ماموریتی مشمول آن‌ها می‌شود و نه حق ورود و خروج از این کشتی‌ها وجود دارد.

مجموع خدمه دو ناوچه به حدود ۴۰۰ نفر می‌رسد.

در حال حاضر، بیش از ۱۳ هزار نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۰۶ تن جان باخته‌اند. در همین راستا، مقامات شهری مسکو از آغاز فاز سوم گندزدایی شهر خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار