پایان پنهانکاری بیش از دو ساله دولت ترامپ؛

دولت ترامپ باید شمار نظامیان آمریکایی مستقر در غرب آسیا را اعلام کند

گروهی از فعالان آمریکایی از وزارت دفاع این کشور خواستند تا در خصوص شمار نظامیان مستقر در منطقه غرب آسیا شفاف‌سازی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با چالش تازه‌ای برای افشای شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان، عراق و سوریه روبه‌رو است و در خصوص پنهانکاری بیش از دوساله خود در امتناع از انتشار آمار نظامیان باید توضیح دهد.

وب سایت «جاست سکیوریتی» و نهاد «نظارت بر دولت» اخیرا از پنتاگون خواستند تا براساس قانون آزادی نشر اطلاعات، تعداد دقیق نظامیان آمریکایی در سوریه، عراق و افغانستان، از دسامبر سال ۲۰۱۷ را منتشر کند. همچنین از وزارت دفاع آمریکا خواسته شد با استناد به اسناد معتبر، دلیل توقف ارائه این آمار از تاریخ مذکور را توضیح دهد.

چاک هیگل، وزیر دفاع سابق آمریکا نیز ضمن حمایت از این درخواست گفت دولت آمریکا و تمام نهاد‌های مربوط باید جوابگوی مردم باشند. جامعه و کسانی که به این مردم خدمت و از آن دفاع می‌کنند و نیز خانواده‌های آن‌ها حق دارند بدانند که ما نظامیان را به کجا می‌فرستیم، دلیل اعزام آن‌ها چیست و تعداد آن‌ها چند نفر است. رایان گودمن، سردبیر وب سایت جاست سکیوریتی و مشاور حقوقی سابق پنتاگون گفت ارائه این آمار احترام به مردم آمریکاست.

اقدام دولت ترامپ در پنهانکاری در خصوص اطلاعات مربوط به شمار نظامیان آمریکایی در خاورمیانه به سیاست شفاف سازی در اعزام نیرو‌های نظامی به کشور‌های دیگر، که در زمان جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، مدون شد، پایان داد.

بنا به گفته یک ژنرال بازنشسته آمریکایی، تصمیم حذف اطلاعات مربوط به نظامیان در این کشور‌ها در زمان تصدی وزارت دفاع توسط جیمز متیس گرفته شد.

تعداد نظامیان آمریکایی در کشور‌های دیگر از موضوعات با حساسیت بالا بویژه در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، بویژه با توجه به اینکه وعده دونالد ترامپ برای برگرداندن نظامیان آمریکا از خاورمیانه و افغانستان یکی از محور‌های اصلی تبلیغات انتخاباتی او را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار