سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدخدایی:

نظرنهایی شورای نگهبان درباره سینا کمالخانی هفته آینده اعلام می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظر رسمی شورای نگهبان درباره منتخب تفرش در مجلس هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی موضوع مدرک تحصیلی "سینا کمالخانی" منتخب مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی درجلسه امروز شورای نگهبان گفت: فرصتی داده شد که اگر ایشان حقی دارد، احقاق حق کند و نظر رسمی شورای نگهبان هفته آینده اعلام خواهد شد.

کدخدایی افزود: براساس نامه رسمی وزارت علوم، موسسه‌ای که مدرک به ایشان (سینا کمالخانی) داده، فاقد مجوز است و بنابراین مدرک تحصیلی کمالخانی هم فاقد اعتبار است.

ا و اضافه کرد: در این شرایط، به طور قطع، ورود منتخب تفرش به مجلس یازدهم به عنوان نماینده مجلس امکانپذیر نیست، لیکن برای اینکه مسائل دیگری هم مطرح شده و او هم مدعی است که در واقع اقداماتی را انجام داده، قرار شد که نظر نهایی شورای نگهبان در این باره در جلسه آینده شورای نگهبان در هفته آینده اعلام شود.

سینا کمالخانی در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که یکم اسفندماه ۹۸ برگزار شد در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان استان مرکزی با کسب ۱۳ هزارو ۷۵۲ رای از مجموع ۳۷هزارو ۷۷۴ رای ماخوزه در این حوزه اکثریت آراء را کسب کرد.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که یک کرسی متعلق به حوزه انتخابیه آشتیان، تفرش و فراهان است.

انتخابات مجلس یازدهم در استان مرکزی در یک‌هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۸ شعبه ثابت، ۳۲۹ شعبه سیار برگزار شد و۱۴۴ نامزد انتخاباتی در گردونه رقابت‌های مجلس شورای اسلامی استان مرکزی حضور داشتند و ۲۵ هزار عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی و سه هزار و ۵۰۰ عامل انتظامی در جریان انتخابات فعالیت داشتند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.